حمله مجدد ترکیه به مناطق مسکونی در شمال سوریه

حمله مجدد ترکیه به مناطق مسکونی در شمال سوریه
دوشنبه 18 بهمن 1400 - 18:16

ترکیه و مزدورانش مناطق مسکونی شمال استان الحسکه در شمال شرق سوریه را گلوله باران کردند.

العالم - سوریه

نظامیان ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن پیرامون شهرک ابوراسین در شمال استان الحسکه را گلوله باران کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، نظامیان اشغالگر ترکیه با همکاری تروریست‌های وابسته به آنها با شلیک گلوله‌های توپخانه و خمپاره مجمتمع‌های مسکونی و کشتزارهای اطراف شهرک ابوراسین را هدف گرفتند که خساراتی مادی در آنجا بر جا گذاشت.

این منابع گفتند در پی انتشار اخباری مبنی بر قصد رژیم اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن برای تدارک حمله‌ای گسترده به شهرک ابوراسین و تسلط بر آنجا، شماری از خانواده‌ای این شهر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده‌اند.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ و به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه با اشغال خاک سوریه سه عملیات در این کشور انجام داده است .

ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن از جمله ارتش آزاد، در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ طی عملیات «سپر فرات» مناطقی در شمال استان حلب از جمله «جرابلس» را به اشغال خود در آوردند.

عملیات «شاخه زیتون» ترکیه نیز در منطقه عفرین در استان حلب سوریه انجام شد. در نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات «چشمه فرات» در استان‌های استان‌های حلب، الحسکه و الرقه آغاز شد و با اشغال مناطقی در نوار مرزی استان رقه پایان یافت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها