مداخله آمریکا در امور داخلی لبنان

مداخله آمریکا در امور داخلی لبنان
سه شنبه 19 بهمن 1400 - 11:28

سفیر آمریکا در بیروت با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی لبنان بایستی در موعد مقرر برگزار شود، مدعی شد که برخی احزاب ممکن است برای تعویق انتخابات تلاش کنند.

العالم - امریکا - لبنان

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت گفت که انتخابات پارلمانی لبنان بایستی در موعد مقرر یعنی ماه مِی برگزار شود.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب، گفت که این نگرانی وجود دارد که برخی احزاب قدرتمند برای به تعویق افتادن انتخابات تلاش کنند زیرا نتایج انتخابات ممکن است باعث شود که این احزاب قدرت خود در مجلس نمایندگان را از دست بدهند، حال آنکه «اجماع در جامعه جهانی در خصوص ضرورت برگزاری انتخابات در موعد مقرر به صورت سالم و شفاف وجود دارد و هیچ مجالی برای مانور در این زمینه نیست».

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته بر اهمیت برگزاری انتخابات آزاد، سالم، شفاف و فراگیر در موعد مقرر (۱۵ ماه می ۲۰۲۲) تأکید کرد.

پارلمان لبنان در مهرماه گذشته با طرح انتخابات زودهنگام موافقت اولیه کرده بود و جریان ریاست‌جمهوری این کشور از همان ابتدا با این موضوع مخالفت کردند و خواستار تصحیح آن شدند. نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها