بانک مرکزی اروپا در مورد حمله احتمالی سایبری هشدار داد

بانک مرکزی اروپا در مورد حمله احتمالی سایبری هشدار داد
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 14:27

دو مقام‌ مطلع از هشدار بانک مرکزی اروپا به موسسات مالی در مورد حمله سایبری احتمالی با توجه به تشدید تنش‌های اوکراین‌ و روسیه خبر داده‌اند.

العالم - اروپا

تنش بین روسیه و اوکراین تجار و سران سیاسی کشورهای اروپایی از بابت حمله ای علیه کل کشورهای این منطقه نگران کرده است. در حالیکه بانک مرکزی اروپا پیشتر بر کلاهبرداری‌های معمولی حساس بود که در دوران همه‌گیری افزایش یافت،

بحران اوکراین توجه بانک را به حملات سایبری احتمالی از سوی روسیه جلب کرده. بانک مرکزی اروپا از بانک ها خواسته است ابزارهای دفاعی خود را در این زمینه تقویت کنند. بعضی بانک های اروپایی هم رزمایش هایی را در زمینه حملات سایبری برای سنجش توانایی دفاعی خود انجام داده‌اند.

اداره خدمات مالی نیویورک نیز هشداری را اواخر ماه ژانویه (اواسط بهمن) خطاب به موسسات مالی مبنی بر حملات سایبری روسیه در صورت تحریم آمریکا علیه مسکو صادر کرد. مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس نیز به نهادهای مهم مالی هشدار داده است تا مقاومت ایمنی سایبری خود را افزایش دهند.

حمله گسترده سایبری به وبسایت‌های مرتبط با دولت اوکراین اوایل سال جاری میلادی (۲۴ دی) باعث شده تا نگرانی ها از بابت حمله سایبری مشابه علیه نهادهای مالی اروپایی افزایش یابد.

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا؛ به‌ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دوطرف منجر شده است.

کی‌یف و مسکو طی هفته‌های گذشته میزبان شماری از سران کشورهای اروپایی برای کاستن از شدت تنش و جلوگیری از درگیری احتمالی بوده‌اند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دوشنبه گذشته (۱۸ بهمن) ابتدا به مسکو و دیروز به کی‌یف رفت. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، نیز ۱۸ فوریه (۲۸ بهمن) به مسکو می‌رود. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز هفته گذشته (۱۲ بهمن) به اوکراین سفر کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها