اعلام حمایت فلسطینی‌ها از هر تصمیم سوریه برای پاسخ به تجاوز تل‌آویو

اعلام حمایت فلسطینی‌ها از هر تصمیم سوریه برای پاسخ به تجاوز تل‌آویو
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 17:14

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و از هر تصمیم سوریه برای پاسخگویی به این حملات اعلام حمایت کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

حمله امروز(چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه با واکنش جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن این حملات به اهداف نظامی در اطراف دمشق گفت، این تجاوز نشان دهنده یاغی‌گری رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه است که مقابله با آن برای جلوگیری از تکرار این دست حملات را می‌طلبد.

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفت‌وگو با «یونیوز»، ضمن محکوم کردن این حمله و ابراز همدردی با سوریه گفت: ما از هر تصمیم سوریه برای پاسخ به تجاوزهای صهیونیستی به دمشق حمایت می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی امروز دو حمله به مناطقی در سوریه داشت. این حملات علاوه بر خسارات مادی، به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شده است.

در همین ارتباط، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه تصریح کرد، حملات رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه از دیدگاه قانون بین‌الملل کاملا غیرقانونی است.

وی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، روسیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم می‌کند و خواستار پایان آن است. مسکو بارها و در سطوح مختلف این موضوع را به تل‌آویو ابلاغ کرده است.

یفیموف ادامه داد، این حملات هوایی تنها منجر به تلفات انسانی و خسارات مادی می‌شود، حاکمیت سوریه را نقض می‌کند، حمل و نقل هوایی غیرنظامی بین‌المللی را تهدید می‌کند و به صورت کلی بر پیچیدگی وضعیت نظامی-سیاسی می‌افزاید.

فارس

پربیننده ترین خبرها