آیا امارات به نصیحت سید حسن نصرالله گوش می دهد و از یمن خارج می شود؟

آیا امارات به نصیحت سید حسن نصرالله گوش می دهد و از یمن خارج می شود؟
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 18:21

برخی بر این عقیده اند که گرفتار شدن امارات در جنگ یمن و بویژه اعزام مزدوران خود از شبه نظامیان سلفی "الویه العمالقه" به نبردهای مارب و شبوه یک تصمیم آمریکایی بود که هیچ منفعتی برای امارات نداشت. این مساله در واکنش امارات نسبت به نخستین حمله یمنی ها به وضوح دیده شد؛ امارات از تمام جهان و از امریکا و غرب و "اسراییل" درخواست کمک کرد.

العالم ـ امارات

آنچه که ثابت می کند امریکا، امارات را در جنگ های مارب و شبوه گرفتار کرده است، آن هول و هراس آمریکایی ها و غربی ها و اسراییلی ها برای کمک به امارات با ارائه سیستم های راداری و موشکها و جنگنده های پیشرفته و ناوشکن هاست. تمام اینها برای کاهش ترس و وحشت امارات از حملات یمنی هاست.

می گوییم که برخی می کوشند تا امارات را هرچه بیشتر در یمن گرفتار کنند و به نظر می رسد هدف آنها ضربه زدن به الگوی امارات و فراهم کردن زمینه برای الگویی جایگزین که همان الگوی عربستان است که بن سلمان می کوشد آن را بر ویرانه های الگوی امارات بنا کند. یا هدف از گرفتار کردن امارات در یمن، هدر دادن ثروت این کشور با خرید سلاح های بیشتر و یا کشاندن بیشتر آن به آغوش اسراییلی هاست. آنچه که مهم است آن است که مشارکت امارات در این جنگ هرگز سودی برای آن نداشته است.

کسانی که خود را حامی امارات می دانند، اگر قصد و نیت آنها صادقانه بود می بایست آن را متقاعد کنند که از یمن خارج شود تا شهرهای شیشه ای خود را از فروپاشی نجات دهد. نکته قابل توجه آن است که تمام حامیان امارات چنین نصیحتی به آن نمی کنند بلکه کاملا برعکس، آنها می خواهند تا امارات هرچه بیشتر در باتلاق یمن غرق شود و این کشور را متقاعد می کنند که یارای مقابله با یمنی ها را دارد.

در حالی که حامیان امارات از نصیحت کردن این کشور برای خروج از یمن امتناع می کنند، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه خبری العالم در شامگاه روز گذشته امارات را اینگونه نصیحت کرد: راه حل این مساله بسیار آسان است. از جنگ خارج شوید و در آن مداخله نکنید. تو بمن تعدی کردی و من پاسخ دادم. تعدی خودرا متوقف کن، عقب نشینی کن. من هم با تو کاری نخواهم داشت. آنچه که امارات را حفظ خواهد کرد، عقب نشینی اش از یمن است.

امارات برای محافظت از خود به سلاح نیاز ندارد. امارات از زمان تاسیس تاکنون دهها میلیارد دلار موشک و جنگنده و سلاح و تکنولوژی نظامی خریداری کرده است تا آنکه به انبار ذخایر تبدیل شده است. اما این انبار ذخیره نتوانست از آن محافظت کند. هدر دادن دهها یا صدها میلیارد دلار دیگر برای خرید تجهیزات بیشتر نیز امنیت این کشور را تامین نخواهد کرد . بلکه امارات باید از برادر بزرگ تر خود عربستان و متحد راهبردی اش "اسراییل" درس عبرت بگیرد. آیا سلاح توانست امنیت آنها را تامین کند؟ بنابراین از امارات می خواهیم تا دیر نشده است به نصیحت سید مقاومت گوش دهد.

پربیننده ترین خبرها