مسائل مهم در گفتگوی "سیدحسن نصرالله" با شبکه العالم

مسائل مهم در گفتگوی
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 22:25

سخنان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه با شبکه تلویزیون العالم شیرین بود آن‌گونه که کسانی‌که به دنبال حقیقت ناب درباره تحولات لبنان و منطقه هستند، از این سخنان بیشترین بهره را می‌برند.

العالم- کشکول

مخاطبان مصاحبه "سیدحسن نصرالله" با شبکه العالم به پاسخ سوالات‌شان دست یافته‌اند؛ زیرا او به مسائل مهمی پرداخت از جمله درباره تهدید رژیم صهیونیستی علیه ایران، که آن را تهدیدی اغراق‌آمیز و پوچ خوانده؛ زیرا این رژیم عاجزتر از آن است که به ایران تجاوز کند و می‌‌داند که ایران شوخی نمی‌کند و این واقعیت را حتی دیوانه‌ترین و تندروترین، رئیس‌جمهور آمریکا یعنی ترامپ به خوبی می‌داند.

اما در مورد تهدیدهای اسرائیل مبنی بر منهدم کردن موشک‌های حزب‌الله، سیدحسن نصرالله گفت که اگر اسرائیل توان این کار را داشته باشد لحظه‌ای در اجرای آن درنگ نمی‌کند. او گفت: " زمانی که رژیم صهیونیستی می‌گوید که ما می‌خواهیم موشک های حزب الله را از بین ببریم، نیازمند یک جنگ کامل است... چگونه می‌توانند موشک های نقطه‌زن حزب الله را نابود کنند؟. اسرائیل از طریق جنگ علیه حزب الله، نخواهد توانست به هدف خود دست پیدا کند. زمانی که اسرائیل می‌گوید که می‌خواهد موشکهای حزب الله را از بین ببرد، آیا تعداد آن را می‌داند؟"

موضوع قابل توجه این است که دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه حزب‌الله بیش از 100 هزار رزمنده دارد و در صورت تعرض به لبنان، غافلگیری‌هایی در انتظار اسرائیلی‌ها است از جمله فعال کردن سامانه دفاع هوایی مقاومت برای رهگیری پهپادهای اسرائیل، وحشت را در دل سران صهیونیستی مضاعف کرده است.

دبیرکل حزب‌الله به موضوع عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و خطرات آن علیه محور مقاومت اشاره و تأکید کرد: "کشورهایی که روابط خود را با رژیم [صهیونیستی] عادی کرده‌اند، از نظر رسانه‌ای و اقتصادی به دشمن اسرائیلی سود رساندند، ولی در زمینه نظامی نمی‌توانند هیچ کمکی به این رژیم کنند. امارات نیز از زمان تشکیل خود، ده ها میلیارد دلار سلاح خرید، ولی در اولین درگیری مستقیم با انصارالله، فریادش بلند شد."

او همچنین از امارات خواست از یمن خارج شود. او امارات را اینگونه نصیحت کرد: "راه حل این مساله بسیار آسان است. از جنگ خارج شوید و در آن مداخله نکنید. تو بمن تعدی کردی و من پاسخ دادم. تعدی خود را متوقف کن، عقب‌نشینی کن. من هم با تو کاری نخواهم داشت. آنچه که امارات را حفظ خواهد کرد، عقب‌نشینی اش از یمن است. امارات برای محافظت از خود به سلاح نیاز ندارد. امارات از زمان تاسیس تاکنون ده‌ها میلیارد دلار موشک و جنگنده و سلاح و تکنولوژی نظامی خریداری کرده است تا آنکه به انبار ذخایر تبدیل شده است. اما این انبار ذخیره نتوانست از آن محافظت کند. هدر دادن ده ها یا صدها میلیارد دلار دیگر برای خرید تجهیزات بیشتر نیز امنیت این کشور را تامین نخواهد کرد . بلکه امارات باید از برادر بزرگ تر خود عربستان و متحد راهبردی اش "اسراییل" درس عبرت بگیرد. آیا سلاح توانست امنیت آنها را تامین کند؟"

دبیرکل حزب‌الله در ادامه این ادعا که "لبنان تحت تسلط ایران است" را شعارهای رسانه‌ای و تبلیعاتی علیه مقاومت خواند و گفت: " امروز سفیر آمریکا همه جا در مصاحبه‌ها و تلویزیون درباره انتخابات پارلمانی لبنان صحبت، و در امور لبنان دخالت می‌کند. سفارت ایران یا هر طرف ایرانی، کوچکترین دخالتی در امور لبنان و انتخاباتش نمی‌کند. سفارت آمریکا در بیروت، مرکز سازمان سیا در کل منطقه است، نه فقط برای لبنان. سفارت آمریکا که در بیروت ساخته شده، نقشش فراتر از حد لبنان است."

نصرالله همچنین به مسئله تصمیم سعد الحریری گریزی زد و از عدم حضور جریان المستقبل در انتخابات ابراز تاسف کرد و گفت که عدم حضور جریان بزرگی مانند جریان المستقبل، تأثیر زیادی بر انتخابات در لبنان خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها