رضوان در گفتگو با العالم: مذاکرات وین نشان دهنده قدرت ایران است/ ایران قدرت غیر قابل انکار در منطقه/ حمایت های ایران از مقاومت، قواعد جدیدی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد

رضوان در گفتگو با العالم: مذاکرات وین نشان دهنده قدرت ایران است/ ایران قدرت غیر قابل انکار در منطقه/ حمایت های ایران از مقاومت، قواعد جدیدی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 22:12

اسماعیل رضوان رهبر برجسته جنبش حماس تاکید کرد که ایرانِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دیگر مثل گذشته نیست. ایرانِ پیش از انقلاب، ابزار استکبار و اراده صهیونیستی-آمریکایی در منطقه بود که هم ایران هم منطقه عربی و اسلامی را تحت تاثیر قرار می داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

رضوان یکی از رهبران برجسته جنبش حماس طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه "ضیف و حوار" به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: رویکرد شاه ایران نماینده استکبار آمریکا در منطقه و وابستگی کامل به رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اعلام کرد که سفارت صهیونیستی در تهران به سفارت دولت فسطین تبدیل شده و پرچم فلسطین بر فراز آن برافراشته شده است و آمریکا نیز از کشور اخراج شده است.

انقلاب اسلامی حامی فلسطین

رضوان افزود: انقلاب اسلامی همواره از قضیه فلسطین، مظلومین و مستضعفان جهان حمایت کرده تا ثابت کند که ایران از محوری تابع دولت آمریکا در زمان شاه که به قضیه فلسطین خنجر می زد، به ایرانی تبدیل شده که مردم مسلمان آن برادران فلسطینیان و مقاومت فلسطین هستند.

ایران قدرتی غیر قابل انکار در منطقه

رضوان خاطرنشان کرد: ایران در منطقه به قدرتی غیر قابل انکار و دولتی محور تبدیل شده است، چه در صحنه تحولات داخلی، چه منطقه و چه جهانی. پیشرفت هایی که پس از انقلاب می بینیم پروژه ای استراتژیک برای ایران و امت عربی-اسلامی به شمار می رود، آن هم با وجود فشار و تحریم هایی که از سوی آمریکا و جهان غرب برای براندازی برنامه هسته ای اش متحمل می شود. اما ایران توانست با این چالش ها وتوطئه هایی که بخاطر حمایت از قضیه فلسطین علیه اش ترتیب داده می شود، مقابله کند.

رضوان خاطرنشان کرد: با اینکه ایران می تواند در رفاه و با هماهنگی آمریکا و غرب زندگی کند و برای لغو فوری محاصره و تجاوز از قضیه فلسطین و محور مقاومت چشم پوشی کند، در کنار قضیه فلسطین و مردم مظلوم آن ایستاده و همواره استکبار جهانی و آمریکایی را که می خواهند در ایران و منطقه نفوذ کنند، مردود می داند.

استقامت مردم ایران در مقابل رفتارهای متجاوزانه/ قدرت ایران و محور مقاومت در منطقه افزایش یافته است

این رهبر برجسته حماس بیان داشت: اگر بخواهیم ایران را از بدو انقلاب ارزیابی کنیم، می بینیم که در این بازه زمانی، قدرت ایران و محور مقاومت در منطقه افزایش یافته است. مردم ایران نیز چه اصولگرا باشند چه اصلاح طلب، با یکدیگر متحد هستند. این مسئله نشان می دهد که تمام مردم ایران گرد اصول انقلاب اسلامی حلقه زده اند. آنها می دانند که غرب مدعی آزادی و رهایی از تفکر محافظه کارانه، دروغ می گوید و علیه منافع ملت های ایران، عربی و اسلامی توطئه می کند. آنها با وجود پایبندی ایران به برجام، به تحریم آن ادامه داده اند و دولت آمریکا نیز این توافق نامه را نقض کرده و دست به زورگویی و پیمان شکنی زد وباعث شد که مردم ایران یک صدا همه پیشنهادهای جعلی و دروغین آمریکا را که در عمل هیچ اعتباری ندارد، رد کنند.

رضوان افزود: ایران امروز از همبستگی و قدرت بیشتری برخوردار است و مردم ایران بیشتر از قبل باهم متحدند. ایران بر ادامه پروژه هسته ای و رساندن آن به اهداف علمی و انسانی اش پافشاری می کند و در این راستا بر امکانات نظامی و فناوری خود تکیه کرده است. ایران در همه چیز خودکفا شده و توانسته در مقابله با چالش های تحریم آن هم برای ده ها سال، ایستادگی کند.

مذاکرات وین نشان دهنده قدرت ایران است

رضوان خاطرنشان کرد: هرکس با ایران و مردمش همراه شد به ستون محکمی پناه آورد، چرا که ایران با مردم خود هم بستگی دارد و از عزت آنها دفاع می کند. ایران امروز با رسیدن به خودکفایی از طریق دستگاه ها، اجزا و احزاب داخلی، از تمام مراحل گذشته خود قوی تر شده و اکنون می تواند با تمام فشارهایی که علیهش اعمال می شود، مقابله کند.

وی افزود: مذاکرات بین المللی در وین برای بازگشت به توافق هسته ای، بهترین گواه پیروزی قدرت ایران است.

عوامل پیروزی امام خمینی( قدس سره)

رضوان تصریح کرد امام خمینی (ره) که برای یاری ملت و مبارزه با استعمار انقلاب کردند، خواستار پایان دادن به ظلم و بردگی کشاندن ملت ایران توسط رژیم مخلوع شاه- که از سوی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شد، شدند.

رضوان خاطرنشان کرد، امام خمینی موفق شدند انقلاب را به ثمر برسانند و ملت مسلمان ایران را از وابستگی به غرب و روابط با رژیم صهیونیستی برهانند؛ ملتی که از قضیه فلسطین و محور مقاومت حمایت و پروژه آمریکایی- صهیونیستی در منطقه را رد می‌کند.

او ابراز عقیده کرد که آیت‌الله خامنه‌ای نیز رویکرد امام خمینی( قدس سره) را دنبال می‌کنند و به آرمان‌های انقلاب اسلامی، که مبارزه با ظلم و وابستگی به غرب و همچنین استکبار جهانی علیه ملت‌های عربی و اسلامی است، پایبند هستند.

او همچنین حمایت سیاسی، نظامی و مالی رهبری، دولت و ملت ایران از قضیه فلسطین و مقاومت فلسطین را یادآور شد و گفت که ملت ایران قضیه فلسطین را قضیه محوری امت عربی و اسلامی می‌داند و برای آزادسازی فلسطین تلاش می‌کند.

حمایت های ایران از مقاومت، قواعد جدیدی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد

رضوان اظهار داشت حمایت مستمر و اصولی ایران در تقویت توانمندی‌های مقاومت فلسطین نقش دارد و باعث شده مقاومت قواعد جدید درگیری را برای رژیم اشغالگر تحمیل کند.

او با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد "شمشیر قدس" علیه رژیم اشغالگر، تأکید کرد در سایه تداوم حمایت ایران، مقاومت فلسطین به این مرحله از مقاومت رسیده است، ولی اگر ایران نیز مانند رژیم‌های عربی وارد توافقنامه‌های ننگین با غرب و رژیم صهیونیستی می‌شد و از قضیه فلسطین دست می‌کشید، این دستاوردها برای مقاومت حاصل نمی‌شد.

رضوان گفت: "فلسطینیان از موضع ایران- در حالی‌که خود تحت انواع تحریم‌های اقتصادی قرار دارد- که مبتنی بر حمایت همه‌جانبه و مستمر از قضیه فلسطین و مقاومت است، تقدیر می‌کنند."

او اظهار داشت: "اشغالگران قبل از هرگونه اقدام علیه مقاومت فلسطین، هزاران بار باید درباره آن فکر کنند."

چالش های خطرناک

رضوان تاکید کرد که ایران سعی نکرد تا انقلاب خود را به منطقه مصادره کند. اما همواره برخی به منظور برانگیختن اتش اختلافات طائفی و ایجاد جدایی میان اهل سنت و شیعیان، علیه ایران تبلیغات منفی می کنند. جهان عرب امروز به وحدت نیاز دارد. زیرا چالشهای امروز بسیار خطرناک هستند. از سوی دیگر تلاشی برای تشکیل یک ائتلاف صهیونیستی آمریکایی به منظور مقابله با رشد روز افزون مقاومت وجود دارد.

ایران بدون هیچ چشمداشتی به فلسطین کمک کرد

وی یاداور شد: ایران هیچگاه از جنبش حماس و یا از ملت فلسطین درخواست یک بهای سیاسی و یا پذیرش یک تفکر و یا عقیده ای و یا اتخاذ یک موضع امنیتی نکرد؛ بلکه ایران بدون هیچ چشمداشتی به فلسطین کمک کرد.

مقاومت همواره در حال آماده باش است

رضوان گفت: محور مقاومت شاهد رشد روزافزون است. زیرا بر این عقیده است که برای مقدس ترین و عادلانه ترین مساله می جنگد؛ اشغالگر اسراییلی به مقدسات تعدی می کند و فلسطینیان را از خانه و کاشانه خود بیرون می کند. آنچه که در شیخ جراح و در النقب و اراضی اشغالی سال 48 رخ داد بیانگر نژادپرستی صهیونیستهاست. از این رو مقاومت همواره در حال آماده باش است و بهترین و تنها ترین گزینه برای آزادی فلسطین است. بنابراین هنگامی که سخن از انقلاب اسلامی به میان می آید، سخن از تفکر ملت هاست که با ظلم و ستم و سلطه گری امریکایی مخالفند. انقلاب اسلامی وظیفه خود را دفاع از مساله فلسطین و آزادی مسجد الاقصی و قدس می داند.

هشدار درباره برانگیختن آتش اختلافات طائفی به منظور تحمیل سیطره صیهونیستی امریکایی

رضوان هشدار داد که تمام امت اسلامی با تمام اقشار و گروه های مذهبی خود در معرض حملاتی بس خطرناک از سوی صهیونیستها و امریکایی ها قرار گرفته اند تا تحت سلطه مستکبران درآیند. دولت امریکا از جنگ های مستقیم نظامی به سیطره سیاسی و اقتصادی و سلطه بر امت عرب و اسلامی روی آورده است و می خواهد از طریق آنچه که موسوم به عادی سازی با برخی نظام های عربی و اسلامی است، رژیم صهیونسیتی در جهان عرب و اسلام مقبولیت پیدا کند. حال آنکه عادی سازی خطری بزرگ برای همگان است.

رضوان خاطرنشان کرد: "اسراییل" هیچگاه دوست و یا همسایه نخواهد بود. بلکه دشمن جهان عرب و اسلام است. نقش ایران در آینده در مقابل طرح های صهیونیستی آمریکایی در منطقه قطعا رو به پیشرفت خواهد بود.

پرسش پایانی خبرنگار العالم خطاب به رضوان؛ احساس خود را نسبت به این عبارات بیان کنید:

ایران: ایران پیشرفته و پیشرو

امام خمینی قدس سره الشریف: ملت ایران را از ظلم به آزادی منتقل کرد

آیت الله خامنه ای: حامی مساله فلسطین

قدرت هسته ای ایران: پیشرفته

توان موشکی ایران: غرب را بهت زده کرد

ایران و فلسطین: واحد و متحد

ایران و محور مقاومت: رو به پیشرفت و رژیم اشغالگر و آمریکا رو به زوال

پربیننده ترین خبرها