اسماعیل رضوان در گفتگو با العالم:

تصمیم انگلیس علیه حماس در مسیر شکستی اجتناب ناپذیر/ ملت های عرب و مسلمان را به تحریم کالاهای انگلیسی دعوت می کنیم/ رژیم صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس دچار نوعی انزوا شده است

تصمیم انگلیس علیه حماس در مسیر شکستی اجتناب ناپذیر/ ملت های عرب و مسلمان را به تحریم کالاهای انگلیسی دعوت می کنیم/ رژیم صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس دچار نوعی انزوا شده است
سه شنبه 2 آذر 1400 - 20:08

"اسماعیل رضوان" از رهبران جنبش حماس در گفتگویی اختصاصی با العالم اظهار داشت: بریتانیا به جای محاکمه سران اشغالگر صهیونیستی به خاطر جنایت های جنگی و ضد انسانی، قربانی را مجازات می کند و جلاد را گرامی می دارد.

العالم-فلسطین اشغالی

دوم نوامبر سال جاری، یکصد و چهارمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور، یکی از بیانیه های ننگین تاریخ انگلستان برای ایجاد رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین بود.

اما انگلیس بجای اینکه از این اقدام خود عذرخواهی کند، دست به تصمیم استعماری جدیدی زده و آن، قرار دادن جنبش حماس در لیست گروه های تروریستی است.

به این مناسبت شبکه العالم با "اسماعیل رضوان" یکی از رهبران جنبش حماس گفتگویی اختصاصی ترتیب داد.

مهمترین نکات مطرح شده در این گفتگو:

  • عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در قدس نشان داد، قدس و کرانه منبع مقاومت هستند
  • مقاومت تا وقتی که عربی و اسلامی بودن بیت المقدس را ثابت کند، ادامه خواهد داشت
  • اقدام انگلیس در تروریستی اعلام کردن جنبش حماس، مقاومت را از راه خود باز نخواهد داشت
  • ما به مقاومت خود ادامه می دهیم و می دانیم که علت هدف قرار دادن حماس از سوی انگلیس این است که حماس بر نوک پیکان مقاومت در فلسطین قرار دارد
  • اقدام انگلیس هدف گرفتن مقاومت و ملت فلسطین است
  • وزیر کشور انگلیس در دولت قبلی نیز حضور داشته اما بخاطر تایید شهرک سازی و جانبداری نژادپرستانه از رژیم اشغالگر، اخراج شده بود
  • افکار جهانی درخصوص قضیه فلسطین درحال تغییر است و به سوی محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی متمایل شده است
  • در انگلیس تظاهراتی به راه افتاد که بیش از 250 هزار نفر در آن مشارکت کرده و تجاوز علیه غزه و قدس را محکوم کردند
  • رژیم صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس دچار نوعی انزوا شده است
  • تصمیم انگلیس نوشته ای بر کاغذ است که هیچ تاثیری بر راه مقاومت ندارد
  • اقدام انگلیس، تصمیمی نژادپرستانه و فاشیستی است
  • اعراب و مسلمانان ساکن در بریتانیا نیز از تبعیض نژادی در این کشور رنج می برند
  • از مردم آزاده انگلیس دعوت می کنیم که این تصمیم را نپذیرفته و جنایت بریتانیا با پیمان بالفور و اشغال فلسطین را محکوم کنند
  • حماس با انتخابات پارلمانی شفاف وارد میدان شد و همه جهانیان شفافیت آن را دیدند. انگلیس می خواهد با این اقدام مردم فلسطین را درمورد انتخاب هایشان سردرگم کند.
  • ملت های عرب و مسلمان را به تحریم کالاهای انگلیسی دعوت می کنیم تا انگلیس متوجه جنایت های خود بشود و بداند که فلسطین در قلب مردم عرب و مسلمان جای دارد
  • انگلیس باید بخاطر جنایتی که در پیمان بالفور مرتکب شد، تحت پیگرد قرار گیرد
  • انگلیس فلسطین را اشغال کرد و آن را به صهیونیست ها واگذار نمود
  • از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواسته شده تا برای پیگیری مخالفت با این تصمیم در سطح منطقه و بین المللی واکنش نشان دهد

  • این تصمیم با قوانین بین المللی در تضاد است

  • از نظام های عربی و اسلامی حامی مقاومت می خواهیم برای لغو این تصمیم و اعمال فشار بر دولت بریتانیا برای لغو این تصمیم اقدامی سیاسی و قانونی کند

  • مهاجران عربی و مسلمانی که دارای شناسنامه‌های بریتانیایی هستند می توانند علیه این تصمیم ظالمانه شکایت کنند زیرا با قوانین بین المللی در تضاد است

  • حماس به مقاومت پایبند بوده و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت است

  • آمریکا و انگلیس نسبت به فرزند نامشروع صهیونیست جهانی در فلسطین نگران هستند

  • عملیات شمشیر قدس تغییراتی در واقعیت میدانی و استراتژی، در سطح داخلی و بین المللی محور مقاومت ایجاد کرد

  • از جمهوری اسلامی به خاطر حمایت نامحدودش از مقاومت فلسطین که از گذشته تا کنون ادامه دارد، تشکر می کنیم.

  • جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران با همه امکانات از ملت فلسطین و مقاومت دفاع می کنند

  • اشغالگران و حامیان امریکایی و دولت صهیونیست زده و نژاد پرست بریتانیا امروز در صدد نجات رژیم صهیونیستی هستند

  • 4 جنگ در نوار غزه به راه انداخته و برج های غیر نظامی و مسکونی و مراکز بهداشتی را تخریب کرده و جنایت هایی در حق ملت فلسطین انجام دادند تا شاید مقاومت را متوقف کنند اما این روش نیز با شکست روبرو شد

  • تروریست واقعی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو و نفتالی بنت است

  • بریتانیا نیز به جای محاکمه سران اشغالگر صهیونیستی به خاطر جنایت های جنگی و ضد انسانی، قربانی را مجازات می کند و جلاد را گرامی داشت .

مشروح این گفتگو

قدس و کرانه منبع مقاومت هستند

العالم: ابعاد تصمیم انگلستان برای تروریستی خواندن جنبش حماس چیست؟

رضوان: در آغاز به جوانی که دست به عملیات قهرمانانه در باب السلسه قدس اشغالی زد، درود می فرستیم؛ او این عملیات را در واکنش به جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت ما در الشیخ جراح و بیت المقدس انجام داد. ما می گوییم این عملیات نشان دهنده این است که قدس و کرانه منبع مقاومت هستند و مقاومت تا وقتی که عربی و اسلامی بودن بیت المقدس را ثابت کند، ادامه خواهد داشت.

این عملیات قهرمانانه همان پاسخی است که باید به تصمیم ظالمانه و باطل انگلیس داده می شد که با جانبداری از رژیم اشغالگر حماس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده تا ذهنیت استعماری خود را نشان دهد. انگلیس با ارتکاب این جنایت به سابقه جنایت های پیشین خود افزود که با پیمان مشهور بالفور آغاز شد. انگلیسی ها در این پیمان فلسطین را که متعلق به آنها نبود به کسی دادند که مالک آن نبود و هیچ حقی بر آن نداشت. آنها این جنایت را با اشغال و قیمومیت بر این سرزمین و تحویل آن به رژیم اشغالگر صهیونیستی مرتکب شدند.

انگلیس بجای عذرخواهی از ملت فلسطین و تکفیر جنایاتی که در حق آنان مرتکب شده و بلاهایی که در پی آن بر سر مردم ما اعم از قتل، ستم، کوچ اجباری، بازداشت و اخراج پدران و اجداد ما از دیارشان آورده، و بجای اینکه در راستای زوال رژیم صهیونیستی تلاش کند، جنایت دیگری در ماه انعقاد پیمان بالفور مرتکب می شود. بله، انگلیس امروز بر ذهنیت نژادپرست استعماری خود که همچنان نمایان است، مهر تایید می زند.

ما این تصمیم را به شدت محکوم می کنیم و تاکید می کنیم که این اقدام به منزله چراغ سبزی به رژیم اشغالگر برای ارتکاب جنایت های بیشتری علیه ملت ما است. ما می گوییم که انگلیس با این تصمیم خود را در همه جنایت هایی که رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین مرتکب شده و خواهد شد، شریک می کند. ما به انگلیس می گوییم که این تصمیم مقاومت را از راه خود باز نخواهد داشت و مقاومت در سرزمین فلسطین ادامه دارد و فعالیت های آن، پاسخ حقیقی به این تصمیم انگلیسی است، چرا که این مقاومت، طبق قوانین بین المللی مقاومتی مشروع است.

ما به مقاومت خود ادامه می دهیم و می دانیم که علت هدف قرار دادن حماس از سوی انگلیس این است که حماس بر نوک پیکان مقاومت در فلسطین قرار دارد. آنچه هدف قرار داده شده مقاومت و ملت فلسطین است، اما ما می گوییم که تصمیم انگلیس صرفا نوشته ای بر کاغذ است و هیچ ارزشی ندارد.

افکار جهانی درخصوص قضیه فلسطین درحال تغییر است

العالم: آیا فکر می کنید که دولت انگلیس با این اقدام قصد گام نهادن در راه جانبداری آشکار از سیاست صهیو-آمریکایی در منطقه و به تبع آن، تاثیرگذاری بر دیگر دولت های اروپایی را دارد؟

رضوان: نخست وزیر فعلی انگلیس نژادپرست و موافق صهیونیسم است. وزیر کشور او در دولت قبلی نیز حضور داشته اما بخاطر تایید شهرک سازی و جانبداری نژادپرستانه از رژیم اشغالگر، اخراج شده بود؛ بنابراین دقیقا در این زمان، دولت این وزیر کشور را بر سر کار می آورد تا حمایت آشکار خود از رژیم اشغالگر را با هزینه حقوق فلسطین اعلام کند. علاوه بر آن، این مسئله را از داخل آمریکا اعلام می کند که حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی است؛ تا بر ضرورت اتخاذ این تصمیم از سوی همه دولت های غربی و اروپایی بخصوص در این زمان که مدت کوتاهی از نبرد شمشیر قدس می گذرد، تاکید کند.

می بینیم که افکار جهانی درخصوص قضیه فلسطین درحال تغییر است و به سوی محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی متمایل شده است. در انگلیس تظاهراتی به راه افتاد که بیش از 250 هزار نفر در آن مشارکت کرده، تجاوز علیه غزه و قدس را محکوم کردند و خواهان پایان دادن به جنایت های رژیم صهیونیستی درحق غیر نظامیان و ساختمان های مسکونی، رسانه ای و موسسات آموزشی و بهداشتی شدند. تظاهرات های مشابهی در آمریکا و حتی کشورهای اروپایی نیز به راه افتاد.

افکار جهانی تغییر کرده لذا انگلیس امروز نگران این زاده صهیونیستی شده که به غده سرطانی منطقه و مانع بزرگی در مقبال ملت و امت ما تبدیل شده و چالشی برای آزادی هایی انسانی به شمار می رد، لذا با اتخاذ چنین موضعی درصدد است تا خیال این رژیم را آسوده کند، به‌ویژه اینکه رژیم صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس دچار نوعی انزوا شده است. در این نبرد مقاومت پیروز شد و بر رژیم اشغالگر فائق آمد و موجب شد تا این رژیم موجود خود را در خطر ببیند.

اکنون افکار عمومی درحال تغییر به سود قضیه فلسطین است و دروغ روایت صهیونیستی و حقیقت روایت فلسطینی ثابت شده است.

اقدام انگلیس با هدف در تنگنا قرار دادن مقاومت و ملت فلسطین بود، اما ما می گوییم که ما در مسیر خود به مقاومت ادامه خواهیم داد و تصمیم انگلیس را نوشته ای بر کاغذ می دانیم که هیچ تاثیری بر راه مقاومت ندارد، زیرا مقاومت در سرزمین فلسطین است، ما در این سرزمین با اشغالگران مبارزه می کنیم و حماس و مقاومت هیچ منافعی در سرزمین های انگلیس و غربی ندارند. این تصمیم برای فشار بر یاران مقاومت، حماس و مردم فلسطین بخصوص در بریتانیا و کشورهای غربی نیز هست، چرا که آنها نیز درحال بیدار شدن هستند و می دانند که روایت فلسطینی، همان روایت صحیح است.

اقدام انگلیس علیه حماس، تصمیمی نژادپرستانه و فاشیستی است

العالم: پس می توانیم بگوییم که اقدام انگلیس به نمایندگی از اکثریت مردم این کشور و کشورهای اروپایی و آزادگان دیگر نبوده و تصمیمی سیاسی است که صرفا موضع دولت انگلیس به ریاست جانسون تندرو را نشان می دهد.

رضوان: این تصمیم تصمیمی نژادپرستانه و فاشیستی است که از سوی دولتی فاشیست و نژادپرست اتخاذ شده است. حتی اعراب و مسلمانان ساکن در بریتانیا نیز از تبعیض نژادی در این کشور رنج می برند.

ما از مردم آزاده انگلیس دعوت می کنیم که این تصمیم را نپذیرفته و جنایت بریتانیا با پیمان بالفور و اشغال فلسطین را محکوم کنند و بر ضرورت عقب نشینی از این تصمیم و عدم تصویب آن در پارلمان تاکید نمایند، زیرا این تصمیم انگلیس را در مقابل جهان عرب و اسلامی قرار خواهد داد، چرا که ملت های عرب و مسلمان به قضیه فلسطین علاقه مند هستند و مقاومت را دوست دارند و می دانند که حماس نه تنها یکی از پایه های مهم جناح های عرب و مسلمان است، بلکه بخش مهمی از ملت فلسطین را نیز تشکیل می دهد.

در همین راستا ما از موضع جناح های فلسطینی، اسلامی و مقاومت و همه بخش های ملت فلسطین قدردانی می کنیم، زیرا آنها بودند که حماس را در آغوش گرفتند و به حمایت از آن برآمدند زیرا می دانند آنچه هدف قرار داده شده ملت فلسطین است. حماس با انتخابات پارلمانی شفاف وارد میدان شد و همه جهانیان شفافیت آن را دیدند. انگلیس می خواهد با این اقدام مردم فلسطین را درمورد انتخاب هایشان سردرگم کند. این تصمیم ظالمانه درصدد جنگیدن با تک تک فلسطینیان مقیم در این سرزمین مقدس و مقابله با آزادی و دموکراسی است، لذا ما از مردم آزاده انگلیس دعوت می کنیم که این تصمیم نژادپرستانه را نپذیرند چرا که مستقیما با ملت های عربی و مسلمان ما مبارزه خواهد کرد.

ما ملت های عرب و مسلمان را به تحریم کالاهای انگلیسی دعوت می کنیم تا انگلیس متوجه جنایت های خود بشود و بداند که فلسطین در قلب مردم عرب و مسلمان جای دارد و دولت های عربی عادی ساز ضعیف متمایل به رژیم اشغالگر نمی توانند آنها را وسوسه کنند، دولت هایی که خود نماینده ملتشان نیستند. آنها در سراشیبی زوال هستند، همانطور که رژیم صهیونیستی رو به زوال است. قلب ملت های عرب و مسلمان با عشق به فلسطین، حمایت از آن و رد عادی سازی می تپد. ما می گوییم که انگلیس امروز در حال ارتکاب یک جنایت است و همه حقوقدانان عرب و مسلمان را به پیگیری قانونی این اقدام دعوت می کنیم.

محافل بین المللی باید علیه تصمیم دولت انگلیس موضع گیری کنند زیرا این تصمیم، خلاف قوانین بین المللی است. قوانین بین‌المللی به مبارزه با اشغال مشروعیت بخشیده و تا وقتی اشغال باشد مقاومت نیز وجود دارد.

علاوه بر آن، انگلیس باید بخاطر جنایتی که در پیمان بالفور مرتکب شد، تحت پیگرد قرار گیرد. در آن زمان انگلیس فلسطین را اشغال کرد و آن را به صهیونیست ها واگذار نمود. جنایت دیگر آن نیز تصمیم اخیرش بود که یکی از اسباب مصیبت ها، کشتارها و فجایعی است که درحق فلسطینیان اتفاق می افتد. انگلیس که سالها با اشغالگری خود به بسیاری از ملت های منطقه ستم نمود، امروز جنایت جدیدی مرتکب می شود و باید این جنایت را متوقف و از آن عقب نشینی کند و علاوه بر آن، اشتباه ها و جنایت های گذشته خود را نیز جبران کند.

وحدت؛ اولین تضمین برای مقابله با این تصمیم و مقابله با همه چالش ها و خطراتی است که مساله فلسطین را تهدید می کند

از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواسته شده تا برای پیگیری مخالفت با این تصمیم در سطح منطقه و بین المللی واکنش نشان دهد زیرا این تصمیم با قوانین بین المللی در تضاد است و تشکیلات دارای سفارت خانه‌ها و نمایندگی است و می تواند برای محاکمه و مجازات بریتانیا به خاطر جنایت‌های جنگی و جنایت های ضد انسانی‌اش در حق ملت فلسطین به دادگاه جنایت های بین المللی شکایت کند.

همچنین از نظام های عربی و اسلامی حامی مقاومت می خواهیم برای لغو این تصمیم و اعمال فشار بر دولت بریتانیا برای لغو این تصمیم اقدامی سیاسی و قانونی کند.

از مردم کشورهای عربی و اسلامی نیز می خواهیم علیه این تصمیم و یاری مقاومت فلسطین تلاش کنند و خواهان تحریم کالاهای بریتانیایی هستیم زیرا زمانی که بریتانیایی ها بفهمند کالاهایشان تحریم خواهد شد بحران های اقتصادی پیش می آید این کمترین چیزی است که ممکن است آنان را از تصمیم خود منصرف کند. تا تحریم سیاسی بریتانیا توسط محور مقاومت زیرا بریتانیا؛ حامی رژیم صهیونیستی، پس از آمریکا نماد شر و بدی در منطقه است.

در سطح بین المللی نیز از همه حقوقدانان می خواهیم، باجنبش های سیاسی و قانونی برای لغو این تصمیم تلاش کنند و پرچم فلسطین، حماس و مقاومت را جهت مخالفت با این تصمیم برافراشته کنند.

در بریتانیا، فعالیت باید قانونی باشد زیرا مهاجران عربی و مسلمانی که دارای شناسنامه‌های بریتانیایی هستند می توانند علیه این تصمیم ظالمانه شکایت کنند زیرا با قوانین بین المللی در تضاد است.

بریتانیا اکنون که شاهد تغییر افکار عمومی نسبت به مقاومت و حماس بوده و در جریان دیدار بسیاری از شخصیت های اروپایی و غربی با فرماندهان حماس، احساس خطر کرده زیرا حماس به مقاومت پایبند بوده و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت است بنابراین بریتانیا نیز به یاری فرزند ادعایی خود در منطقه در خاک فلسطین برخاسته است.

ما می گوییم این تصمیم لغو خواهد شد و ارزشی ندارد زیرا حماس و مقاومت فلسطین در خاک فلسطین با این اشغالگران بر اساس قوانین بین المللی، مبارزه می کند.

عملیات شمشیر قدس معادلات میدانی را تغییر داد

العالم: پیش از این تصمیم، 6 سازمان و جمعیت خیریه فلسطینی فعال در فلسطین، به عنوان سازمان تروریستی معرفی شدند و تصمیم جدید امروز، تروریست خواندن حماس است. به نظر شما، با توجه به این تبعات و سریال عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که در تشویق بریتانیا و دیگر کشورها در مبارزه علیه ملت فلسطین یا تروریست خواندن آن نقش داشته، عاقبت مساله فلسطین به کجا ختم می شود؟

رضوان: اشغالگران صهیونیستی، 6 سازمان غیر نظامی را که در راستای خدمت رسانی به بخش های بهداشت و مسائل انسانی و خدماتی ملت فلسطین و در زمینه غیرنظامی فعالیت داشتند را در فهرست گروه های تروریستی آورده است، اکنون نیز در همان راستا بریتانیا، حماس را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و امریکا نیز از این طرح و تصمیم حمایت می کند.

ما می گوییم آنها نسبت به فرزند نامشروع صهیونیست جهانی در فلسطین نگران هستند زیرا مقاومت پس از عملیات شمشیر قدس دیگر مانند گذشته نیست، زیرا شمشیر قدس تغییراتی در واقعیت میدانی و استراتژی ، در سطح داخلی و بین المللی محور مقاومت ایجاد کرد. مقاومت در عملیات شمشیر قدس؛ منع تردد رژیم صهیونیستی را صادر کرد و زمانی که مقاومت به عمق صهیونیست ها نفوذ کرد و موشک های مقاومت با دقت به سراسر خاک اشغالی اصابت کرد، اشغالگران به جستجوی آرامش و آتش بس پرداختند.

ما از جمهوری اسلامی به خاطر حمایت نامحدودش از مقاومت فلسطین که از گذشته تا کنون ادامه دارد، تشکر می کنیم زیرا ایران باتصمیم شجاعانه خود در حمایت از مقاومت، تحریم شد.

تحریم علیه مقاومت و کشورهای همپیمانش محکوم به شکست است

العالم: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس نیز به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

رضوان: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران با همه امکانات از ملت فلسطین و مقاومت دفاع می کنند این نشان می دهد، تجربه تحریم علیه ایران موفقیت آمیز نبوده و شکست خورده است، به امید خدا درباره فلسطین و مقاومت نیز ناکام خواهد ماند زیرا اشغالگران و حامیان امریکایی و دولت صهیونیست زده و نژاد پرست بریتانیا امروز در صدد نجات رژیم صهیونیستی هستند.

15 سال از محاصره نوار غزه می گذرد؛ اما زمانی که محاصره با پیشرفت و قدرتمند شدن مقاومت شکسته شد، روش جنگ و کشتار را پیش گرفتند و 4 جنگ در نوار غزه به راه انداخته و برج های غیر نظامی و مسکونی و مراکز بهداشتی را تخریب کرده و جنایت هایی در حق ملت فلسطین انجام دادند تا شاید مقاومت را متوقف کنند اما این روش نیز با شکست روبرو شد.

آنها با قرار دادن حماس در فهرست گروه های ترویستی و گروه‌های مقاومت روش دیگری برای در تنگنا قرار دادن ملت فلسطین پیش گرفتند با این تصور که این روش می تواند از حمایت مردم بکاهد. اما این روش نیز شکست خواهد خورد زیرا مقاومت ما قانونی است و مشروعیت آن را از ملت فلسطین و قوانین بین المللی و آزادگان حامی مقاومت و مخالفان با اشغالگری دریافت کرده ایم.

تروریست واقعی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو و نفتالی بنت است این جنایتکاران صهیونیستی که کودکان و افراد سالخورده و غیر نظامیان را کشتند.

بریتانیا نیز به جای محاکمه سران اشغالگر صهیونیستی به خاطر جنایت های جنگی و ضد انسانی، قربانی را مجازات می کند و جلاد را گرامی داشت .

العالم : با نگاهی به مقاومت فلسطین و روش‌های پیشرفته‌اش که برکسی پوشیده نیست و اهرم های چانه زنی مقاومت فلسطین برای به ثمر نشستن قرارداد تبادل اسرا به زودی در صورت تسلیم شدن اشغالگران در برابر آن، آیا این قرارداد به ثمر می نشیند و آیا مقاومت عملا اشغالگران را در نهایت به اجرایی کردن این قرارداد محترمانه وا می دارد؟

رضوان: به همه اسرای قهرمان پشت میله‌های زندان اشغالگران و به‌ویژه اعتصاب کنندگان غذا که با شکم خالی علیه این زندانبان به مبارزه خود ادامه می دهند، درود می فرستم هنوز 4 نفر از اعتصاب کنندگان پس از پیروزی دو نفر علیه زندانبان به مبارزه خود ادامه می دهند ما به آنان می گوییم ما با شما هستیم از حمایت شما دست برنمی داریم و مساله شما در اولویت مقاومت است و تا آزاد نشوید راحت نمی نشینیم و مساله شما مورد اجماع ملی است .

درباره جزئیات معامله تبادل اسرا فعلا سخن نمی گوییم زیرا اشغالگران تا این لحظه آماده پرداخت کامل بهای آن نیستند اما زمانی که اشغالگران آماده پذیرفتن شروط مقاومت شدند این قرارداد را به جریان خواهیم انداخت. ما در ابتدا به خدا و سپس به مقاومت خود اعتماد داریم. مقاومت با قدرت و امکانات خود می تواند اشغالگران را به پذیرفتن شروط مقاومت وادارد و ما نیز با همه ابزارهای حمایتی خود از اسرای قهرمان خود حمایت می کنیم تا انان و سرزمین ما آزاد شود و مقاومت ما به امید خدا ادامه دارد.

به جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و مردم کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان که با تروریستی خواندن حماس مخالفت کردند و هنوز در حال دفاع از مساله فلسطین هستند تبریک می گویم و خفت و ذلت نصیب همه کسانی که عادی سازی کرده و به مساله فلسطین پشت کردند .ما به انان می گوئیم اشغالگران در حال نابودی هستندو قدس ،فلسطین ،مسجدالاقصی و سراسر فلسطین از آن ماست و اشغالگران در فلسطین هیچ جایگاهی ندارند.

پربیننده ترین خبرها