کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی

کشته شدن دستکم 2 شهروند یمنی در حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 22:45

حمله توپخانه‌‍ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی شمال یمن به کشته شدن دستکم دو شهروند یمنی و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد.

العالم _ یمن

حمله زمینی ارتش عربستان سعودی به مناطق مرزی شمال یمن باز از بین غیرنظامیان قربانی گرفت.

نیروهای ارتش عربستان سعودی عصر امروز نیز منطقه «الرقو» در شهر مرزی «منبه» در استان «صعده» را گلوله باران کردند که در نتیجه آن دستکم دو شهروند یمنی کشته شدند.

این منطقه تقریبا هر روز هدف حملات کور ارتش عربستان سعودی و مزدوران آن از داخل خاک این کشور به سمت شمال یمن قرار دارد که هر بار هم از بین غیرنظامیان قربانی گرفته است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

علاوه بر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، مناطق شمال یمن در نزدیک مرز با جنوب عربستان سعودی از جمله استان صعده نیز در این سال‌ها همواره هدف گلوله باران نیروهای سعودی قرار دارد که صدها کشته و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها