مذاکرات وین و موشک "خیبر شکن" ایرانی

مذاکرات وین و موشک
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 08:28

هم زمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور و سردار امیرعلی حاجی زاد فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، از موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" به عنوان جدیدترین دستاورد نظامی کشور، رونمایی کردند.

العالم-کشکول

چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از توانمندی‌های این موشک است.

سردار باقری در آیین رونمایی از موشک راهبردی و نقطه زن "خیبر شکن" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبیان داشت: "قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر متجاوزین و ستمگران و استکبار جهانی و صهیونیست های آدمکش روز به روز بیشتر شده و مسیر رشد، ارتقا و تعالی آن را هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت ادامه خواهیم داد" .

وی تاکید کرد: "دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی شوند".

ممکن است هیچ ارتباطی میان مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه 4+1 و رونمایی از موشک خیبرشکن وجود نداشته باشد و این هم زمانی به صورت تصادفی پیش آمده باشد، با این وجود می توان آن را پیامی از سوی ایران دانست.

محتوای این پیام این است که ایران هرگز و با هیچ کسی درخصوص برنامه موشکی خود مذاکره نکرده و نخواهد کرد.

این پیام می گوید که ایران مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین را برخلاف خواسته آمریکا، به برنامه موشکی خود ارتباط نخواهد داد، همان آمریکایی که برخلاف توافقنامه بین‌المللی از برجام خارج شد و تحریمی بی‌سابقه علیه ایران اعمال کرد تا ایران را به مذاکره درخصوص برنامه موشکی خود سوق دهد.

پربیننده ترین خبرها