تظاهرات ضد آمریکایی سوری ها در حسکه؛

اعتراض به تخریب زیرساخت‌های سوریه از سوی آمریکا

اعتراض به تخریب زیرساخت‌های سوریه از سوی آمریکا
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 11:35

هزاران معترض در اعتراض به تخریب زیرساخت‌های عمومی توسط نیرو‌های اشغالگر تحت رهبری آمریکا در استان حسکه در سوریه تظاهرات کردند.

العالم - سوریه

روز گذشته هزاران معترض در شمال شرق سوریه علیه تخریب زیرساخت‌های عمومی استان حسکه به دست نیرو‌های آمریکایی تظاهرات کردند.

معترضان در مقابل میدان ریاست جمهوری در حسکه تجمع کردند تا خشم خود را از «بمباران وحشیانه» مراکز آموزشی، سازمان‌های دولتی و دیگر تأسیسات زیرساختی در حسکه توسط نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های دموکراتیک سوریه به رهبری کرد‌ها اعلام کنند. آن‌ها همچنین خواستار خارج شدن فوری سربازان آمریکایی از سوریه شدند.

در حمله هوایی اخیر نیرو‌های آمریکایی، یک دانشگاه در استان حسکه بمباران شد و کلاس‌های تعداد زیادی از دانشجویان تعلیق شد. یکی از معترضان گفت: ساکنان حسکه برای نشان دادن اعتراض خود به اقدامات اخیر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و متحدان آن‌ها یعنی نیرو‌های دموکراتیک سوریه در حال برگزاری تظاهرات هستند. آن‌ها به مؤسسات آموزشی آسیب‌های جدی وارد کرده اند که موجب شده است دانشجویان دانشکده‌های کشاورزی نتوانند در امتحان شرکت کنند. این اقدامات سبب فقدان آموزش در این زمینه شده است.

معترضان اعلام کردند استقرار نیرو‌های آمریکایی در حسکه موجب بروز نابسامانی‌های اجتماعی بسیاری در منطقه شده و زمینه را برای رشد تروریسم فراهم کرده است. در عین حال، آمریکا منابع نفتی و غذایی منطقه را نیز غارت کرده است و این موضوع سبب تشدید فاجعه انسانی برای مردم سوریه شده است.

برخی از معترضان اعلام کردند مردم سوریه از آمریکا می‌خواهند از تحریک شرایط به اسم مقابله با تروریسم دست بردارد و هر چه سریعتر به حضور نظامی خود در سوریه پایان دهد.

یک معترض دیگر نیز به شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» گفت:​ ما با عملیات نظامی آمریکا و همچنین حضور نظامی آمریکا در سوریه مخالفیم و خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم. ما همچنین از نیرو‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند و با مردم و دولت سوریه گفتگو کنند تا به تفاهم برسند. سوریه به واسطه همبستگی مردم و رعایت تمامیت ارضی متحد خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها