تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه «حملات سایبری»

تلاش کنگره آمریکا برای تحریم روسیه به بهانه «حملات سایبری»
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 14:43

اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درصدد اعمال تحریم علیه روسیه به بهانه حملات سایبری هستند.

العالم - آمریکا

در شرایطی که تنش‌های غرب با روسیه به بهانه تدارک این کشور برای حمله به اوکراین ادامه دارد، قانونگذاران ارشد کنگره آمریکا درصدد تصویب تحریم‌‌ علیه مسکو به بهانه «حملات سایبری» هستند.

در گزارش وبگاه «پالتیکو» آمده است: «رهبران کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا می‌گویند که حمله سایبری روسیه علیه اوکراین در فهرست اقداماتی قرار دارد که حتی قبل از حمله به اوکراین باعث تحریم رژیم ولادیمیر پوتین می‌شود».

طبق گزارش روز پنجشنبه (امروز) این رسانه آمریکایی، «برخی از سناتورها به دنبال اعمال تحریم‌هایی برای حملات سایبری به عنوان بخشی از لایحه گسترده‌تر جهت اقدام علیه روسیه در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند. به نظر می‌رسد محتمل است که یک عملیات سایبری روسیه می‌تواند اولین عامل برای آغاز این تحریم‌ها باشد».

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به پالتیکو گفت: «اگر تحریم‌های قبل از تهاجم (ادعایی روسیه به اوکراین) وجود داشت، به حملات سایبری روسیه در داخل اوکراین مرتبط بود».

به ادعای باب منندز رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حملات سایبری روسیه «یکی از موضوعاتی است که در دست بررسی است». به گفته او، قانونگذاران کنگره حتی در حال بررسی تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل «حملات سایبری قبلی علیه اوکراین» هستند.

«جیم ریش» عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته است که «گفت‌و‌گو‌هایی» (در کمیته روابط خارجی سنا) برای اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل حملات سایبری علیه اوکراین انجام شده اما در حال حاضر او می‌خواهد ابعاد این تحریم‌ها موضوعی محرمانه باقی بماند.

وبگاه «پالتیکو» در گزارش امروز خود از اتفاق نظر رئیس دموکرات و عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره لزوم اعمال تحریم علیه روسیه خبر داد و نوشت: «منندز و (جیم) ریش در هفته‌های اخیر به سختی مشغول به کار بستن بسته تحریم‌ها بوده‌اند».

باب منندز نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس سنای آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی در سخنرانی روز سه شنبه خود بسته تحریمی مدنظر این کمیته علیه روسیه را «مادر همه تحریم‌ها» خواند و به مسکو درباره تحریم‌های فلج کننده آمریکا در صورت حمله به اوکراین هشدار داد.

وبگاه پالتیکو در گزارش خود درباره موضع دولت آمریکا در قبال اعمال تحریم علیه روسیه به بهانه حملات سایبری نوشت: «رئیس‌جمهور جو بایدن گفته است که اگر روسیه حمله سایبری بزرگی علیه اوکراین انجام دهد، ایالات متحده با حملات سایبری خود تلافی خواهد کرد، اما علنا متعهد به اعمال تحریم ها برای حملات سایبری نیست».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها