پیام های عملیات ترویستی اشغالگران در نابلس

پیام های عملیات ترویستی اشغالگران در نابلس
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 17:25

سه‌شنبه (19 بهمن)، ارتش رژیم صهیونیستی در روز روشن و در مرکز شهر نابلس، عملیات ترور سه جوان فلسطینی را انجام داد و اجساد آنها را در صحنه جنایت رها کرد.

العالم - تحلیل‌روز

ارتش اشغالگران کمتر از یک ساعت بعد از این عملیات تروریستی، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن مدعی شدند این عملیات سه مرد جوان را هدف قرار داده که در حال تشکیل گروهی برای حمله مسلحانه به اهداف "اسرائیلی" بودند و در گذشته نیز آنها به سمت خودروهای نظامی "اسرائیل" حمله کرده بودند.

این عملیات تروریستی پیام های متنوعی را به همراه داشت که سه مورد آن را بررسی خواهیم کرد.

این جوانان اعضای گردان «شهدای الاقصی» هستند، شاخه نظامی جنبش فتح، که ستون فقرات تشکیلات خودگردان فلسطین است که هر روز خواستار هماهنگی امنیتی با اشغالگران است.

پیام اول؛ ترور در مرکز شهر نابلس صورت گرفت، منطقه ای که قرار بود تحت نظارت مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین باشد، رژیم اشغالگر با این اقدام به تشکیلات خودگردان پیام داد که نقش آنها صرفا اداری است، انتخاب محل عملیات ترور نشان می دهد که نیروهای اشغالگران در عملیات‌های خود به هر گوشه کرانه باختری حمله خواهند کرد و هیچ محدودیتی برای اقداماتشان وجود ندارد.

پیام دوم؛ سه جوانی که ترور شدند، فرزندان جنبش فتح هستند که رهبران آنها شبانه روز اعلام می کنند که بدون خشونت در کنار مقاومت مردمی هستند و به دنبال مذاکره با "شریک اسرائیلی" هستند، اشغالگران با این اقدام به فرزندان فتح که هنوز به مقاومت مسلحانه اعتقاد دارند، پیام داد که برخورد با آنها مشابه یا حتی شدیدتر از برخورد با فرزندان حماس، جهاد و جبهه مردمی خواهد بود و به این ترتیب رژیم اشغالگر خیال می کند که بخش مهمی از مردم فلسطین را از مقاومت منصرف کرده است!

سومین پیام را می توان از بیانیه ارتش "اسرائیل" به دست آورد که در آن سه مرد جوان را توصیف کرد که قصد حمله به نیروهای این رژیم را داشتند و قبلا به خودروهای نظامیان آنها حمله کرده بودند، نباید فراموش کرد که این عملیات، یک عملیات ترور و قتل عام از پیش طراحی شده بود و اشغالگران به دنبال دستگیری این جوانان نبودند.

پیام اسرائیل این است که هرکس سلاحی در کرانه باختری داشته باشد و فقط فکر حمله به اشغالگران را داشته باشد، کشته و نابود خواهد شد!

در پایان، اشغالگران، کرانه باختری را یک عمق استراتژیک می‌دانند که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، بنابراین سعی در ایجاد و تثبیت این موضوع است که فلسطینیان در کرانه باختری باید بپذیرند که دولتی، با بیش از یک خودمختاری بدون اختیار ندارند.

پربیننده ترین خبرها