مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در صنعا

پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 20:33

مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در سفارت ایران در صنعا برگزار شد.

العالم-یمن

در این مراسم، احمد العلیی وزیر برق یمن طی گفتگو با خبرنگار العالم این مناسبت را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی پیروزی این انقلاب را به مثابه آزادی همه آزادگان جهان دانست.

شیخ سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز طی گفتگو با خبرنگار العالم گفت: این انقلاب، انقلاب مظلومین نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان عرب و اسلامی نیز بود. این انقلاب پیشرو ایستادگی در مقابل طغیان غربی وصهیونیستی است.

وی در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر و ملت ایران گفت: ایران بین مذاهب و فرقه‌ها تمایز قائل نیست و در کنار آزادگان و مستضعفان جهان ایستاده است و در طول چهار دهه گذشته به یک کشور محوری و قدرت منطقه‌ای و رقیب کشورهای بزرگ و قابل احترام تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران رهبری محور مقاومت که با نیروهای ظلم و استکبار که در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند، مقابله می‌کند را برعهده دارد، افزود: ایران پروژه حمایت از مقاومت و محور حمایت از مستضعفان به ویژه آرمان فلسطین را بنا نهاد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: ایران بین مذاهب و فرقه‌ها تمایز قائل نیست و در کنار آزادگان و مستضعفان جهان ایستاده است و در طول چهار دهه گذشته به یک کشور محوری منطقه‌ای و رقیب کشورهای بزرگ تبدیل شده و قابل قدردانی و احترام همه است.

السامعی با تاکید بر اینکه مردم یمن در ابعاد مختلف از رویکرد خوداتکایی و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کنند، افزود: مردم یمن هفت سال است که با حملات نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکا، عربستان و امارات مقابله می‌کنند و باعث شده‌اند تا این نیروها مورد تمسخر مردم قرار گیرند.

در ادامه این مراسم، علامه «محمد مفتاح» مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران با بازگشایی سفارت خود در صنعا در کنار مردم یمن قرار گرفت و مسئولیت کار دیپلماتیک خود را انجام داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره «حسن ایرلو» سفیر فقید ایران در صنعا، گفت: «حسن ایرلو» برای انجام رسالت انسانی و دینی خود در صنعا بر اثر محاصره اعمال شده نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان پس از تحمل بیماری جان خود را از دست داد.

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا مسئولیت‌های خود را در قبال نگرانی‌های مردم یمن که هفت سال است مورد تجاوز و محاصره قرار گرفته‌اند بر عهده گرفته است، اظهار داشت: مردم یمن و ایران در راه مبارزه با استبداد و استکبار جهانی در یک مسیر واحد قرار دارند.

وی انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین انقلابی دانست که پس از رهایی مردم ایران از ظلم و ستم سلطه‌گران و استکبار جهانی، تحولی راهبردی در سطح جهان اسلام به وجود آورد و این کشور را به یک قدرت مستقل منطقه‌ای تبدیل کرد.

در این مراسم «فؤاد المالکی» مسئول روابط دیپلماتیک سفارت ایران در صنعا از مشارکت رهبری، مقامات سیاسی و مردم در جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

در این مراسم، «عبدالسلام هشول» نایب رئیس مجلس نمایندگان، «شمس الدین شرف الدین» مفتی یمن و تعدادی از وزیران و اعضای مجلس نمایندگان و شورای یمن حضور داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها