واکنش روسیه به حمله تل آویو به دمشق/ حمله هوایی اسراییل نقض حاکمیت سوریه است

واکنش روسیه به حمله تل آویو به دمشق/ حمله هوایی اسراییل نقض حاکمیت سوریه است
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 22:35

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، آن را نقض حق حاکمیت این کشور خواند و گفت این اقدامات موجب تشدید تنش ها می شود.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، خاطرنشان کرد، ادامه حملات به اهدافی در خاک سوریه توسط اسراییل موجب نگرانی شدید شده است. این حملات نقض آشکار حق حاکمیت سوریه محسوب می شود.

خبرگزاری سانا پیش تر اعلام کرده بود که در حمله هوایی بامداد دیروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به حومه دمشق یک نظامی سوری کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. در همین حال وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد، تجاوز دوگانه و بزدلانه که در سحرگاه چهارشنبه از دو سمت (یکی بیروت پایتخت لبنان و دیگری جولان اشغالی سوریه)، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار داد، به شدت محکوم می کنیم.

زاخارووا گفت: این گونه اعمال ریسک های جدی برای حمل و نقل هوایی بین المللی ایجاد می کند. جای بحث نیست که استمرار حملات به مراکز نظامی سوریه باعث کاهش توانمندی نظامی این کشور می شود که بر کارایی تلاش های سوریه و متحدان آن کشور برای نابودی تروریست ها تاثیر منفی می گذارد.

وی تصریح کرد: روسیه بطور مستمر و قاطعانه با تبدیل سوریه به محدوده رویارویی مسلحانه کشورهای دیگر مخالفت می کند. بار دیگر از طرف اسراییلی می خواهیم از این گونه اعمال بپرهیزد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه چند ماه پس از آن روی می‌دهد که «اسکات ریتر»، عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح‌های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

پربیننده ترین خبرها