رایزنی اولیانوف با نماینده اتحادیه اروپا درباره سند نهایی مذاکرات

رایزنی اولیانوف با نماینده اتحادیه اروپا درباره سند نهایی مذاکرات
جمعه 22 بهمن 1400 - 20:21

نماینده روسیه در مذاکرات وین از دیدار و گفت‌وگو با نماینده اتحادیه اروپا در خصوص شکل سند نهایی این مذاکرات خبر داد.

العالم - اروپا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی از نشست با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات خبر داد.

وی در توضیح این دیدار نوشت: گفت‌وگوی مفصلی با آقای انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مورد این که سند نهایی گفت‌وگوهای وین به شکل ممکن است باشد، داشتم.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ساعاتی پیش هم از دیدار با نماینده آمریکا در این مذاکرات خبر داده و نوشته بود: یک دیدار بسیار مفید دیگر با آقای رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران. ما قطعاً در مذاکرات وین در مورد برجام در حال پیشروی هستیم.

این دیپلمات روس همچنین در توییتی دیگر نوشته بود: کار فشرده روی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین در جریان است. هر سه کارگروه (لغو تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای، و اجرا و پیگیری) امروز برای رسیدگی به مسائل قابل ملاحظه باقی‌مانده نشست خواهند داشت.

در ادامه دور هشتم رایزنی‌ها در وین با حضور هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امروز (جمعه) نشست‌های کارشناسی در جریان بود. در همین خصوص نشست کارگروه اقدامات هسته‌ای با حضور کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. نشست کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) با حضور کارشناسان مذکور در هتل کوبورگ نیز برگزار شد.

ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها بعد از ۱۱ روز وقفه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین از سر گرفته شد. دیروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه نیز رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش در جریان بود و در همین چارچوب نشست هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌و‌گوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند. علاوه بر آن نشستی با حضور باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا برگزار شد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز جلسات متعدد در وین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این‌که «با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم»، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها