اعتراض پناهجویان افغان در امارات برای سومین روز/ تقاضا برای اسکان در ایالات متحده

اعتراض پناهجویان افغان در امارات برای سومین روز/ تقاضا برای اسکان در ایالات متحده
شنبه 23 بهمن 1400 - 08:11

مقامات آمریکایی می‌گویند بعید است بسیاری از پناهجویان افغان ساکن امارات به ایالات متحده منتقل شوند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، پناهجویان افغان که ماه‌ها پس از فرار از افغانستان در سال گذشته در امارات حضور دارند، روز جمعه برای سومین روز به اعتراضات خود ادامه دادند و خواستار اسکان در ایالات متحده شدند.
تظاهرات صدها افغان از روز چهارشنبه هفته گذشته در مرکزی که آنها در آنجا اسکان داده شده اند، در حالی آغاز شد که ماه‌ها ناامیدی از آنچه پناهجویان می‌گویند عدم ارتباط در مورد روند اسکان مجدد است، به اوج رسید.
یکی از معترضان تلفنی به رویترز گفته که تعداد بیشتری از پناهجویان روز جمعه به تظاهرات پیوستند، آن هم یک روز پس از بازدید یک مقام آمریکایی از مرکز نگهداری پناهجویان. این مقام آمریکایی به آنها گفت که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا درخواست‌ها بررسی شود.
به گفته این مقام، با این حال، بعید است که بسیاری از پناهندگان در ایالات متحده اسکان داده شوند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که چندین افغان در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده اند و مقامات دولت ایالات متحده هفته گذشته با افغان ها دیدار کرده اند تا در مورد نگرانی های آنها در باره روند اسکان مجدد صحبت کنند.
این سخنگو گفت که غربالگری و بررسی افغان‌های آسیب‌پذیر از سوی ایالات متحده ادامه دارد و سفر "ایمن و منظم" به آمریکا برای افرادی که واجد شرایط هستند تسهیل خواهد شد.
گفته می‌شود در میان این افغان‌ها کسانی حضور دارند که با دولت و ارتش آمریکا کار کرده اند. همچنین کسانی در میان آنها هستند که پیش از عقب‌نشینی آمریکا در ماه اوت گذشته، زمانی که دولت تحت حمایت غرب سقوط کرد و گروه طالبان کشور را تحت کنترل خود در آورد، زیر پرچم نیروهای افغان جنگیده بودند.

پربیننده ترین خبرها