تظاهرات مهاجران افغانستانی در ابوظبی علیه آمریکا

تظاهرات مهاجران افغانستانی در ابوظبی علیه آمریکا
پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 - 14:54

مهاجران افغانستان در امارات که توسط آمریکا از افغانستان تخلیه شده‌اند، می‌گویند که ماه‌هاست که در «بی‌سرنوشتی» مطلق به‌سر می‌برند. این مهاجران در یک تجمع اعتراضی در ابوظبی، از بی‌توجهی آمریکا به وضعیت‌شان انتقاد کردند.

العالم - امارات

صدها مهاجر افغانستان که در کمپ ابوظبی به سر می‌برند، نسبت به کندی رسیدگی به پرونده مهاجرتی‌شان تظاهرات کرده‌ و دست به تحصن زده‌اند.

طبق ویدیوهایی که از کمپ ابوظبی منتشر شده، شمار زیادی از مهاجران در انتقاد به انتقال ندادن‌شان به آمریکا دست به اعتراض و تحصن زده‌اند.

مهاجران می‌گویند که حدود شش ماه پس از تخلیه از افغانستان هنوز در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

شمار مهاجران در کمپ‌های ابوظبی بیش از 10 هزار نفر گفته شده است.

معترضان از دولت آمریکا خواستند که هرچه زودتر به وضعیت پناهندگی آن‌ها رسیدگی کند. این معترضان دولت بایدن را به برخورد دوگانه با مهاجران در کمپ قطر و امارات متحده عربی متهم می‌کنند.

در کنار ابوظبی مهاجران افغانستان در دوحه نیز در کمپ به سر می‌برند. معترضان می‌گویند که افرادی که در دوحه هستند، زودتر به آمریکا منتقل می‌شوند.

یکی از افسران زن که در دولت پیشین افغانستان کار می‌کرد، می‌گوید که شش ماه است که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برد. به گفته او، بارها وعده داده شده است، اما در عمل هیچ پیشرفتی مشاهده نشده است.

او گفت که معترضان خواهان انتقال‌شان به امریکا هستند.

یک معترض دیگر گفت که در کمپ‌های ابوظبی افراد دارای «اسناد» و افراد «بی‌اسناد» در وضعیت بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و هیچ‌گونه توجه به آن‌ها نشده است.

پیش از این نیز معترضان در ابوظبی نسبت به بی‌سرنوشت بودن شان در کمپ‌ها شکایت و اعتراض کرده بودند.

به تازگی گزارش شده است که آمریکا یک مرکز رسیده‌گی سریع به پرونده‌های مهاجران افغانستان را در قطر می‌سازد. قرار است که در این مرکز پرونده پناهندگی مهاجران به سرعت طی مراحل شود.

آمریکا چنان‌که گزارش شده است، ۷۶ هزار نفر از شهروندان افغانستان را تاکنون به آمریکا انتقال داده است. از این میان حدود چهار هزار نفر در دو پایگاه نظامی در این کشور به سر می‌برند و باقی مهاجران اسکان داده شده‌اند. قرار است افراد باقی‌مانده تا ۱۵ فوریه اسکان داده شود. روند تخلیه اضطراری پس از سقوط دولت پیشین افغانستان، به رهبری آمریکا آغاز شد و تا ۱۷ روز ادامه یافت.

فارس

پربیننده ترین خبرها