کاظم جلالی: آمریکا باید تضمین دهد تحریم‌ها دیگر باز نمی‌گردد

کاظم جلالی: آمریکا باید تضمین دهد تحریم‌ها دیگر باز نمی‌گردد
شنبه 23 بهمن 1400 - 11:25

سفیر ایران در روسیه تأکید کرد که در صورت احیای برجام، ایالات متحده باید تضمین دهد که با تغییر دولت، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مجدداً بازنخواهد گشت.

العالم - ایران / سیاسی

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز گذشته (جمعه) با اشاره به روند مذاکرات فعلی وین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا باید تضمین دهد در صورت احیای برجام با تغییر دولت در این کشور، تحریم‌ها علیه ایران مجدداً بازنمی‌گردد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، جلالی در این خصوص توضیح داد: «ما تجربه خوبی از رویکرد غرب در قبال برجام نداریم: آمریکایی‌ها دولت را تغییر دادند و تعهداتشان ذیل برجام را نقض کردند بنابراین مردم ایران حق دارند درباره تضمین‌های آینده مبنی بر اینکه تحریم‌ها مجدداً وضع نخواهد شد، بدانند».

این دیپلمات ایرانی در ادامه افزود که تحریم‌ها در حقیقت یک نوعی از سرکوبگری علیه مردم ایران است و به همین دلیل است که چنین تضمین‌های از سوی ایالات متحده امری ضروری است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با «وانگ یی» وزیر خارجه چین با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم‌ها تصمیم جدی و موثر اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست‌های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد و این موضوع با لغو همه تحریم‌های مغایر با برجام و اقدام جدی در حوزه ارائه تضمین ممکن خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها