ژانویه خونین در یمن؛ هر یک ساعت یک کشته یا زخمی

ژانویه خونین در یمن؛ هر یک ساعت یک کشته یا زخمی
شنبه 23 بهمن 1400 - 11:27

یک سازمان بین‌المللی ضمن اعلام اینکه در ماه ژانویه گذشته هر یک ساعت یک یمنی کشته یا زخمی شده، ژانویه را خونین‌ترین ماه‌ها از سال 2018 تا کنون دانست.

العالم - یمن

سازمان بین‌المللی « Save the Children» (إنقاذ الطفولة) که در راستای دفاع از حقوق کودکان کار می‌کند، اعلام کرد، ماه گذشته میلادی (ژانویه) از خونین‌ترین ماه‌ها در یمن از سال ۲۰۱۸ تا کنون بوده است.

در بیانیه این سازمان آمده است، از ششم ژانویه تا دوم فوریه بیش از ۲۲۰ بزرگسال و ۱۵ کودک کشته و بیش از ۳۵۴ بزرگسال و ۳۰ کودک مجروح شده‌اند و بیم آن می‌رود که تعداد واقعی بیشتر از اینها باشد.

در ادامه این گزارش آمده، در ماه گذشته میلادی هر یک ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا زخمی شده است. تعداد تلفات غیرنظامیان در ماه ژانویه تقریبا سه برابر میانگین ماهیانه قربانیان (کشته یا زخمی) در سال ۲۰۲۱ یعنی ۲۰۹ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، از زمانی که شورای حقوق بشر سازمان ملل در اکتبر گذشته به پایان مأموریت کمیسیون ویژه تحقیق جنایات جنگی در یمن رأی داد، تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بیشتر شده است.

سازمان ملل در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) اعلام کرد، در جنگ هفت ساله یمن تا کنون بیش از ۳۷۷ هزار نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کشته شده‌اند. همچنین این جنگ ۱۲۶ میلیارد دلار خسارت اقتصادی برای یمن داشته و بیشتر جمعیت ۳۰ میلیونی این کشور نیازمند کمک‌های حقوق بشری هستند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها