بازگشت معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به مذاکرات وین

بازگشت معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به مذاکرات وین
شنبه 23 بهمن 1400 - 12:39

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای شرکت در مذاکرات رفع تحریم‌ها به وین بازگشت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در دور هفتم مذاکرات وین حضور داشت و در حاشیه برگزاری گفت‌وگوها با شماری از مقام‌های اتریشی دیدار کرد.

وی پس از دیدار با رئیس بانک مرکزی، رئیس بیمه و قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش به ایرنا گفته بود که طرف مقابل به توسعه روابط اقتصادی با ایران علاقه‌مند و خوش‌بین است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران درباره محتوای آخرین ملاقاتش که با قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش صورت گرفت بیان داشت که دو طرف توافق کردند تا نقشه راه همکاری‌های اقتصادی اتریش و ایران بین ۵ تا ۱۰ سال توسعه یابد و همکاری نزدیکی با سفیر ایران در وین در همین زمینه صورت گیرد.

دور هشتم گفت‌وگوها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و یکی از طولانی‌ترین دورهای مذاکرات است. شرکت‌کنندگان این روزها سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی هستند.

در همین حال کارشناسان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران دیروز (جمعه) در هر سه حوزه مسائل هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و ترتیبات اجرایی برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده در مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند.

گفت‌وگوها به مرحله‌ای رسیده است که ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ باید گام‌های ملموس و معناداری را برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت سابق این کشور به ویژه در حوزه رفع تحریم‌ها بردارد.

پربیننده ترین خبرها