کره جنوبی سفر شهروندان خود به اوکراین را ممنوع کرد

کره جنوبی سفر شهروندان خود به اوکراین را ممنوع کرد
شنبه 23 بهمن 1400 - 13:20

کره جنوبی در پی افزایش مناقشه و تنش ها در اوکراین، سفر به همه مناطق این کشور را برای شهروندانش ممنوع کرد و از کسانی که در اوکراین به سر می برند درخواست کرد تا به سرعت این کشور را ترک کنند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد سطح هشدار مسافرتی ۴، که بالاترین سطح هشدار در این کشور است از فردا اعمال می شود و براساس این هشدار سفر به همه مناطق اوکراین برای شهروندان کره جنوبی ممنوع می شود و از کسانی که در اوکراین به سر می برند خواسته شده تا به سرعت این کشور را ترک کنند. اواخر ژانویه سطح هشدار ۳ برای سفر به مناطق جنوبی، شرقی و شمالی اوکراین در نظرگرفته شده بود.

براساس این گزارش، ممنوعیت مسافرتی کره جنوبی با افزایش تنش هایی که پس از احتمال حمله همه جانبه از سوی روسیه به اوکراین و اعزام سربازان روسی به مرزهای دو کشور، تشدید شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است: شهروندان کره جنوبی باید به سرعت و برای ایمنی خود اوکراین را ترک کرده و با پروازهای در دسترس، خود را به کره جنوبی یه یک کشور سوم برسانند و کسانی که قصد سفر به اوکراین را دارند، برنامه سفر خود را لغو کنند.

به گزارش ایرنا، براساس بیانیه وزارت امورخارجه کره جنوبی، اشخاصی که از قانون ممنوعیت و سطح هشدار ۴ تخطی کنند مجازات خواهند شد.

در حال حاضر ۳۴۱ شهروند کره جنوبی در اوکراین به سر می برند که شامل کارمندان سفارت این کشور نیز می باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها