حمله پلیس به معترضان در گذرگاه مرزی کلیدی آمریکا و کانادا

حمله پلیس به معترضان در گذرگاه مرزی کلیدی آمریکا و کانادا
شنبه 23 بهمن 1400 - 17:38

پل سفیر، شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی آمریکا و کانادا است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، پلیس کانادا برای حذف معترضان در یک گذرگاه مرزی کلیدی با ایالات متحده وارد عمل شده است.
فعالان در شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی بین دو کشور - "پل سفیر" بین ویندزور انتاریو و دیترویت میشیگان - در حال تظاهرات علیه دستورات و محدودیت‌های کووید-19 کانادا هستند. همچنین موجی از خشم نسبت به نخست وزیر این کشور، جاستین ترودو وجود دارد.
حدود 20 معترض بامداد روز شنبه به وقت محلی در فضای باز تجمع کردند در حالی که دیگران در وانت و سایر خودروهای خود باقی ماندند.
یک قاضی روز جمعه به معترضان در پل سفیر در مرز ایالات متحده و کانادا دستور داد تا به اعتراضات خود پایان دهند که اکنون وارد ششمین روز شده است.
روز جمعه، نخست‌وزیر انتاریو، داگ فورد، وضعیت اضطراری در این استان اعلام کرد که به کابینه‌اش اجازه می‌دهد تا 100000 دلار جریمه نقدی و تا یک سال زندان را به عنوان مجازات برای افرادی که به مسدود کردن غیرقانونی جاده‌ها، پل‌ها، گذرگاه‌ها و سایر ورودی‌های حیاتی ادامه می‌دهند، اعمال کند.
پلیس ویندزور بلافاصله هشدار داد که هر فردی که خیابان‌ها را مسدود کند ممکن است دستگیر شود و وسایل نقلیه آنها توقیف شود.
از روز دوشنبه، رانندگان اکثراً در وانت‌بارها، پلی که ویندزور را به دیترویت متصل می‌کند، مسدود کرده اند. طی دو هفته گذشته صدها کامیون‌دار دیگر، مرکز شهر اتاوا را فلج کرده اند. جمعه شب در آن محل جوی شبیه به یک میهمانی برقرار بود و معترضان حتی یک کنسرت هم در آنجا برپا کردند.
پل سفیر، شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی ایالات متحده و کانادا است که 25 درصد از کل تجارت بین دو کشور را مدیریت می‌کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها