اعتراض‌ها به واکسن اجباری، پل کلیدی میان آمریکا و کانادا را مسدود کرد

اعتراض‌ها به واکسن اجباری، پل کلیدی میان آمریکا و کانادا را مسدود کرد
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 11:36

اعتراض‌ها در کانادا به اجباری بودن تزریق واکسن کووید-۱۹ سبب بسته شدن یک گذرگاه مهم و کلیدی شده است که کانادا را به آمریکا وصل می کند.

العالم - آمریکا

مقامات کانادا اعلام کرده اند که اعتراضات کامیون‌داران به دستور دولت کانادا مبنی بر اجباری بودن تزریق واکسن کووید-۱۹ سبب بسته شدن پل آمباسادور (Ambassador Bridge پل معلقی که کانادا را به آمریکا متصل می کند) شده است، زیرا کامیون ها وسایل نقلیه کوچکتر این پل را مسدود کرده اند.

این پل که "دیترویت" را در ایات میشیگان آمریکا به "ویندزور" در انتاریوی کانادا وصل می کند، یکی از پررفت و آمدترین گذرگاه های میان کانادا و آمریکا بوده و یک مسیر ارتباطی بسیار کلیدی برای صنعت خودرو بشمار می رود.

پلیس کانادا سه‌شنبه شب اعلام کرد که یک گذرگاه مرزی دیگر هم در شهر "کوتس" استان آلبرتا به دلیل اعتراضات بسته شده است. همزمان پلیس اتاوا از دستگیری ۲۳ نفر در ارتباط با "تظاهرات غیرقانونی" خبر داده است.

اعتراضات به اجباری بودن واکسن و سایر محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا دستکم از ۱۰ روز پیش در اتاوا آغاز شده و به بسیاری از استان های دیگر هم رسیده است. از روز یکشنبه نیز به دلیل شدت یافتن اعتراضات، در اتاوا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

پلیس کانادا همچنین راه اندازی خط تلفن ویژه جرایم نفرت را در مورد خشونت های اعتراضی همه گیر ایجاد کرد. به نظر می رسد این امر به ویژه در پی نگرانی از شعارهای افراط گرایانه ای باشد که از سوی گروه های راست افراطی سر داده شده است. گفته می شود علاوه بر شعارهای افراط گرایانه، سمبل نازی ها نیز در این اتراضات به نمایش درآمده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها