آمریکا ورود زیردریایی خود به آبهای روسیه را تکذیب کرد

آمریکا ورود زیردریایی خود به آبهای روسیه را تکذیب کرد
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 03:43

در پی اعلام مسکو مبنی بر اینکه یک کشتی نیروی دریایی روسیه، یک زیردریایی آمریکایی را در آبهای سرزمینی روسیه در اقیانوس آرام فراری داده است، ایالات متحده آمریکا این موضوع را تکذیب کرد.

العالم-آمریکا

کاپیتان کایل رینز یک سخنگوی ارتش آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعاهای روسیه در مورد عملیات ما در آبهای سرزمینی این کشور صحت ندارد.

بر اساس گزارش منابع خبری، در این بیانیه آمده است: در مورد مکان دقیق زیردریایی‌هایمان اظهار نظر نمی‌کنم اما در آبهای بین‌المللی، پرواز، دریانوردی و ایمن عمل می‌کنیم.

پیش از این، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد وزارت دفاع روسیه از شناسایی یک زیردریایی آمریکا در نزدیکی منطقه کوریل در آب‌های سرزمینی این کشور خبر داده بود.

بنا به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلان کرد که در ۱۲ فوریه، یک زیردریایی آمریکایی از نوع ویرجینیا در آبهای سرزمینی فدراسیون روسیه در نزدیکی جزیره اوروپ منطقه کوریل شناسایی شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ۱۲ فوریه ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۰ صبح (به وقت مسکو)، یک زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در جزیره اوروپ منطقه کوریل در آبهای سرزمینی روسیه شناسایی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل حفاظت از مرزهای دولتی فدراسیون روسیه در محیط زیر آب، خدمه ناوچه ناوگان اقیانوس آرام "مارشال شاپوش نیکوف" از وسایل مناسب استفاده کردند. سپس زیر دریایی بسرعت آبهای روسیه را ترک کرد.

ايرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها