در تماس تلفنی رئیس جمهوری فرانسه؛

پوتین از پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی مسکو انتقاد کرد

پوتین از پاسخ آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی مسکو انتقاد کرد
شنبه 23 بهمن 1400 - 21:37

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود، از پاسخ بی محتوای آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی کشورش انتقاد کرده است.

العالم ـ اروپا

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گفت و گوی پوتین و مکرون در ادامه مذاکرات اخیر آنها در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری فرانسه به مسکو صورت گرفت و دو طرف درخصوص مسائل مرتبط با تامین تضمین های حقوقی امنیتی بلند مدت برای روسیه و برطرف کردن بن بست در حل بحران اوکراین باتوجه به گفت وگوی مکرون با سران اوکراین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تبادل نظر کردند.

در بیانیه آمده است: پوتین در این گفت و گوی تلفنی بار دیگر به عدم واکنش پرمحتوای آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی روسیه و عدم تمایل کشورهای پیشروی غربی برای تشویق حکومت اوکراین به اجرای توافقنامه مینسک انتقاد کرد که منجر به بی نتیجه بودن یک دور دیگر مذاکرات گروه نورماندی در برلین در سطح مشاوران سیاسی سران کشورها شده است.

پوتین و مکرون همچنین درخصوص وضعیت پیرامون اخبار مبنی بر تدارک حمله روسیه به اوکراین که همراه آن حجم گسترده انواع تسلیحات به این کشور تحویل می شود گفت و گو کردند.

دو طرف توافق کردند که این مسائل در مرکز توجه گفت و گوهای روسیه و فرانسه در سطح عالی بماند.

پوتین و مکرون درباره کاهش تنش ها در اوکراین گفت و گو کردند.

خبرگزاری تاس و ریانووستی نیز به نقل از بیانیه کاخ الیزه گزارش دادند، پوتین و مکرون روز شنبه در گفت و گویی تلفنی که یک ساعت و ۴۰ دقیقه بطول انجامید، درخصوص آخرین وضعیت پیرامون اوکراین تبادل نظر کردند.

این گفت و گوی سران روسیه و فرانسه، به چشم انداز کاهش تنش ها پیرامون مساله اوکراین اختصاص داشت.

رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی بار دیگر ادعاهای مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین را رد کرد و آن را بی اساس خواند.

مکرون نیز تصریح کرد که گفت و گوهای صمیمانه در مورد مساله اوکراین، با تشدید تنش ها در این وضعیت مطابقت نمی کند و خواستار تنش زدایی در این وضعیت و تلاش در این زمینه شد.

تنش ها در هفته های اخیر در پی ادعای شماری از سران غربی مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین بالا گرفته است.

پربیننده ترین خبرها