حملات انتقام جویانه داعش به قسد پس از زندان "الصناعه"

حملات انتقام جویانه داعش به قسد پس از زندان
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 12:18

منابع سوری گزارش دادند که گروه تروریستی داعش در کمتر از یک هفته شش حمله به مواضع قسد در دیرالزور انجام داده است

العالم - سوریه

گروهک‌های تروریستی داعش پس از گذشت یک هفته خونین در شهر الحسکه در جریان درگیری‌ها در زندان «الصناعه» در محله «غویران»، طی هفته اخیر حملات خود را به ایست‌های بازرسی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و اردوگاه‌های آنها در استان دیرالزور در شرق کشور تشدید کرده‌اند.

خشونت‌بارترین این حملات، هدف قرار دادن مقر نیروهای قسد در شهرک «شحیل» واقع در حومه شرقی دیرالزور بود که در نتیجه آن چهار تن از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته شدند و تسلیحات آنها توسط نیروهای مهاجم غارت شد.

یک ایست بازرسی نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک بین دو روستای «الجرذی» و «ابو حردوب» واقع در حومه دیرالزور در معرض حمله با آرپی‌جی قرار گرفت و شامگاه جمعه نیز بین تروریست‌های داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک با سلاح‌های سبک درگیری‌هایی رخ داد که در صفوف نیروهای ایست بازرسی کشته و زخمی برجای گذاشت.

طی هفته گذشته، اعضای گروه تروریستی داعش به تعدادی از ایست‌های بازرسی نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شرقی دیرالزور از جمله پاسگاه «الری» واقع در شهرک «الصبحه» و پاسگاه «الصنور» واقع در شهرک «ابو حمام» حملاتی انجام دادند که در نتیجه آنها دو تن از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته شدند و چند تن دیگر نیز در حمله به گشتی‌های آنها در مسیر «الخرافی» بین «الحسکه» و «دیرالزور» زخمی شدند.

منابع اعلام کردند، نیروهای سوریه دموکراتیک پس از این حملات استقرار مجدد در تعدادی از ایست‌های بازرسی خود در شهرک‌های «الصبحه»، «ذیبان»، «الشحیل» و «الشعفه» را آغاز کردند.

در همین راستا، صباح ابو ولید، فعال رسانه‌ای در دیرالزور خاطرنشان کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک پس از حمله به زندان «الصناعه» واقع در الحسکه، کمپین یورش‌ها و بازداشت‌ها در دیرالزور را افزایش داده‌اند.

وی در ادامه افزود، حملات اعضای گروه تروریستی داعش علیه نیروهای سوریه دموکراتیک و تمرکز آنها بر آن، ممکن است انتقامی از حوادث زندان «الصناعه» و درگیری‌های خشونت‌باری که در آن رخ داد، باشد و پیش بینی می‌شود که تشدید این حملات در این استان طی روزهای آتی ادامه یابد.

در همین رابطه، ابراهیم الخلیل، کارشناس نظامی در گفت‌وگو با «العربی الجدید» تصریح کرد، حملات اخیر داعش به ویژه حمله به زندان «الصناعه»، نشانه قوی برای احیای گروهک‌های داعش است.

وی ادامه داد، حملات اخیر داعش در دیرالزور با این شدت و کمیت، ممکن است پس از حوادث زندان الصناعه، نوعی «انتقام» به شمار بیاید اما همچنین احتمال دارد نشانه‌ای برای این باشد که داعش قصد دارد عملیاتش را به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک با هدف کاهش نفوذ آنها در دیرالزور انتقال دهد.

زندان الصناعه در منطقه غویران الحسکه و اطراف آن از ۲۲ ژانویه شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای سوریه دموکراتیک و تروریست‌های داعش است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها