تظاهرات اوکراینی‌ها برای اعلام اتحاد در برابر تهدیدات نظامی

تظاهرات اوکراینی‌ها برای اعلام اتحاد در برابر تهدیدات نظامی
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 16:20

هزاران نفر از مردم اوکراین با تجمع در پایتخت خواستار اتحاد ملی در برابر تهدیدات جنگی شدند.

العالم - اروپا

درحالیکه دولت اوکراین به مردم این کشور توصیه کرده از هشدارهای رسانه‌ای و اظهارات مقامات غربی درباره حمله احتمالی روسیه وحشت نکنند هزاران نفر از مردم این کشور در سرمای زمستانی کی‌یف با برگزاری تجمع خواستار اتحاد ملی شدند و شعارهای ضد جنگ سر دادند.

براساس گزارش پایگاه خبری الجزیره، مردم اوکراین با در دست داشتن پرچمهای این کشور و خواندن سرود ملی بر اتحاد و یکپارچگی در برابر هرگونه حمله احتمالی تاکید کردند.

یک دانشجوی حاضر در این تجمع به الجزیره گفته، ترس و وحشت فایده‌ای ندارد و همانطور که رئیس جمهور گفت باید آرامش کشور را حفظ کنیم.

برخی تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که به مردم توصیه کرده مقاومت کنند در حالیکه برخی دیگر شعارهای ضد جنگ در دست داشتند و می‌گویند که جنگ راه حل نیست.

روسیه بیش از یک صد هزار نیروی نظامی خود را از ماهها پیش در مرز اوکراین مستقر کرده است و در حال حاضر مشغول برگزاری یک رزمایش زمینی با نظامیان بلاروس است.

کشورهای غربی این اقدام روسیه را تلاش برای حمله نظامی به اوکراین خوانده و علاوه بر تخلیه برخی دیپلماتهای خود از اوکراین به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که فورا اوکراین را ترک کنند.

با این حال مقامات روسیه ادعای غربیها را قویا رد کرده و حضور نظامیان خود را در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا و کشورهای هم مرز با روسیه می‌دانند.

روسیه می‌گوید که کشورهای غربی و ناتو نگرانیهای امنیتی روسیه را نادیده گرفته و به ارسال تجهیزات نظامی به شرق اروپا ادامه می‌دهند که تهدیدی برای روسیه است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها