اوکراین: دلیلی برای بستن حریم هوایی مان نمی بینیم

اوکراین: دلیلی برای بستن حریم هوایی مان نمی بینیم
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 16:16

دولت کی یف در اظهارنظری که نشان از دلخوری کی یف از رفتارهای شرکای غربی دارد، اعلام کرد که لزومی برای بستن حریم هوایی خود نمی بیند.

العالم - اروپا

«میخائیلو پودولیاک» مشاور ریاست جمهوری اوکراین می گوید این کشور هیچ دلیلی برای بستن حریم هوایی خود نمی بیند.

در حالی که آمریکا و انگلیس از قریب الوقوع بودن حمله ادعایی روسیه به اوکراین خبر می دهند و سفارت های کشورهای غربی در حال به حداقل رساندن شمار کارکنان خود در کی یف هستند، هواپیمایی «کی ال ام» هلند از توقف پروازهای خود به اوکراین خبر داده است.

اکنون، پودولیاک در اظهارنظری که نوعی انتقاد به کمپین هراس افکنی غرب است، می گوید اینکه انتظار داشته باشید حریم هوایی مان را ببندیم بی معنا است حال آنکه چنین اقدامی به منزله محاصره نسبی اوکراین تلقی می شود.

وی همچنین تاکید کرد تصمیم شخصی صاحبان برخی ایرلاین ها برای تغییر برنامه های پرواز، هیچ ربطی به تصمیم ها یا سیاست های دولت کی یف ندارد.

روز گذشته نیز دولت کی یف در واکنش به ادعای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه احتمالاً روسیه روز چهارشنبه به اوکراین حمله خواهد کرد، از شهروندان اوکراینی خواست آرامش خود را حفظ کنند و اسیر رعب و وحشت نشوند.

پیشتر هم ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از سران کشورهای غربی (به طور ویژه بایدن) خواسته بود به وحشت از جنگ دامن نزنند.

ادعاهای غرب مبنی بر قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین در حالی است که مسکو چنین اتهامی را رد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها