العالم گزارش می دهد؛

آغاز کمپین "زندگی حق است" برای حمایت از اسرای بیمار فلسطینی

آغاز کمپین
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 09:11

در نوار غزه، "جنبش اسیر فلسطینی" در داخل زندان های رژیم اشغالگر از آغاز یک سلسله فعالیت های اعتراض آمیز از سوی اسرا در اعتراض به بی توجهی این رژیم به روند درمان اسرا خبر داد.

العالم- فلسطین اشغالی

کمیته اسرا وابسته به نیروهای ملی و اسلامی و جنبش اسیر فلسطینی با تشکیل کنفرانسی از آغاز فعالیت کمپین "زندگی، حق است" برای حمایت از اسرا به خصوص اسرای بیماری که رژیم صهیونیستی به عمد به درمان آنها بی توجهی می کند، خبر دادند.

نشأت الوحیدی، مسئول کمیته اسرا در جنبش فتح به شبکه العالم گفت: "امروز ما کمپین زندگی حق است را در چاار چوب مبارزات جنبش ملی اسیر آغاز کرده ایم و هدف از آن، تمرکز بر موضوع اسرای بیمار است".

موفق حمید، سخنگوی "جمعیت حسام برای دفاع از اسرا و آزادشدگان" هم به شبکه العالم گفت: "پیام ما برای اسرا این است که ما در کنار شما می مانیم و برای احقاق حقوق شما از اداره زندان های رژیم اشغالگر، در کنار شما مبارزه می کنیم".

این کنفرانس اعلام کرده است که به منظور جلب توجه افکار عمومی جهان به مسأله اسرا به ویژه در سایه سکوت نهادهای بین المللی در قبال اوضاع آنها، سلسله فعالیت های مردمی را در غزه و کرانه باختری و دیگر نقاط جهان که آوارگان فلسطین حضور دارند راه اندازی کرده است.

یاسر مزهر، نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسرا هم گفت ما اسرای بیماری در داخل زندان های رژیم داریم که درمان نمی شوندو ما از همه مؤسسات و سازمان های بین المللی از جمل صلیب سرخ کمک خواسته ایم و امروز مطمئن شده ایم که این سازمان هم در قتل و اعدام اسرای ما در داخل زندان های رژیم صهیونیستی دست دارند.

5 هزار اسیر فلسطنی در داخل زندان های رژیم صهیونیستی برای زندگی و آزادی می جنگند که 700 نفر از آنها بیمار هستند در حالی که حدود 300 اسیر نیازمند عمل جراحی فوری هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها