انقلاب مردم بحرین ... سیمرغی که هرگز نمی میرد

انقلاب مردم بحرین ... سیمرغی که هرگز نمی میرد
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 21:39

در چنین روزی، 14 فوریه سال 2011، انقلاب مردمی بحرین علیه بی عدالتی، ظلم، ستم، تبعیض، نژادپرستی و فرقه گرایی رژیم آل خلیفه آغاز شد.

العالم – کشکول

رژیم آل خلیفه با حمایت ارتجاع عربی به ویژه عربستان سعودی و حامیان این رژیم در واشنگتن و تل آویو به ظلم علیه مردم بحرین ادامه می دهد، اما این انقلاب علیرغم همه روش‌های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه همچون سیمرغ زنده است.

آنچه انقلاب مردمی بحرین را از بقیه انقلاب‌های عربی متمایز می‌کند ماهیت صلح‌آمیز آن است و علی‌رغم همه دروغ‌پردازی محور آمریکایی اسرائیلی و ارتجاع عربی و به رغم کشتار، اعدام، سرکوب، بدرفتاری، تبعید و زندان از صلح‌آمیز بودن خود منحرف نشد و همچنان یک انقلاب مردمی است و خواسته‌هایی که مطرح می کند مورد توجه همه اقشار مردم است و برخلاف تبلیغات دروغین آل خلیفه هرگز متعلق به یک گروه خاص نبوده است.

یکی از شاخصه های انقلاب مردمی بحرین مظلومیت آن است به این دلیل که رسانه های بین المللی مرتبط با محور آمریکایی- اسرائیلی- ارتجاع عربی اسمی از آن نمی برند که این به خاطر همگرایی منافع آنها با منافع رژیم آل خلیفه و به دلیل دیدگاه تنگ نظرانه و منفور طایفه ای و سیاستهای صهیونیسم جهانی و نفوذ آن در رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری جهان است.

رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن شعله انقلاب در قلب مردم بحرین به روشهای خبیثانه ای روی آورد و کوشید اتهام طایفه گرایی را به این انقلاب نسبت دهد تا افکار عمومی عرب را علیه آن بشوراند لذا اعلام وضعیت اضطراری کرد و به شکلی برنامه ریزی شده آزادیخواهان را سرکوب کرد که در گزارش بسیونی به آن اشاره شده است مانند کشتار، شکنجه، تخریب مساجد، تجاوز جنسی، سرقت اموال و استفاده از رسانه ها، قوه قضائیه و همه نهادهای دولتی علیه کسانی که خواستار دموکراسی هستند.

سپس با گفت‌وگوی ظاهری، تغییرات ظاهری در قانون اساسی و با ادعای دروغین قبول توصیه‌ها و اجرای آن کوشید انقلاب را دور بزند در حالی که سرکوب همچنان ادامه داشت، حتی تلاش کرد تا در صفوف مخالفان نفوذ کند اما در این تلاش نیز ناکام ماند و جایگزینی برای اکثریت سیاسی در بحرین نیافت و از این رو نتوانست جنبش مردمی بحرین را در هم بکوبد که به همین دلیل به دنبال روش‌های دیگری بود تا هدفش در زمینه شکستن اراده مردم را تحقق بخشد.

امروز پس از گذشت 11 سال از انقلاب، حوادثی روی داده که درست بودن حرکت مردمی بحرین علیه رژیم طاغوتی آل خلیفه را ثابت کرد که آخرین آن کمک های صهیونیسم علیه مردم بحرین و تحویل دادن زمام امور کشور به افسران و نظامیان اسرائیلی بود به این امید که شاید بتواند انقلاب را سرکوب کند.

شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین در سخنانی به سقوط غیرعادی و مفتضحانه رژیم خلافت در دامن صهیونیسم اشاره کرد و گفت: هر روز می بینیم که این آل خلیفه به خواستهای رژیم ظالم صهیونیستی تن می دهد و بحرین مانند فلسطین در مسیر اشغال کامل از سوی رژیم قرار دارد، حتی آل خلیفه به تمایل رژیم صهیونیستی و آمریکا تن داد تا یک افسر ارشد ارتش اسرائیل، هدایت حرکت استعماری تجاوزکارانه علیه بحرین را مستقیما و از نزدیک به عهده داشته باشد.

دیگر چیزی نمانده که کاملا اشغال و از امت جدا و به بخشی از رژیم صهیونیستی تبدیل شویم و حتی بخشی از روند جنگ علیه امتمان به خاطر تحقق عزت، سربلندی، غرور و پیروزی اسرائیل و در هم شکستن امت اسلامی شویم.

رژیم آل خلیفه بر این باور است که از طریق سرکوب، ظلم، اعدام، دستگیری و تغییرات جمعیتی و اعطای تابعیت بحرینی به مزدوران و باز کردن درهای کشور به روی سعودی‌ها، اماراتی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌تواند به انقلاب پایان دهد.

اما شیخ قاسم گفت: راه اصلاحات سیاسی در بحرین طولانی است، اما هیچ کس توانایی جلوگیری از آن را ندارد و دشمنان توانایی بستن راه آن را ندارند.

پربیننده ترین خبرها