بورل: توافق در دسترس‌است

بورل: توافق در دسترس‌است
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 10:46

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که در مذاکرات وین توافق در دسترس است.

العالم - اروپا

جوزف بورل شامگاه دوشنبه در توییتر نوشت: «گفت وگوی تلفنی مهم دیگری با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران داشتم. به عنوان هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین قویاً معتقدم که توافق در دسترس است. وقت انجام تلاش نهایی و رسیدن به مصالحه فرا رسیده است.»

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران از گفت وگوی تلفنی دکتر امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است: بورل ضمن تقدیر از تلاش هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر هیات ها در مذاکرات، با اشاره به تلاش های زیاد همه طرف ها در جریان این مذاکرات، خاطر نشان کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف ها با انعطاف و در نظرداشت مقدورات و محدودیت های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش های جوزسپ و انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین اظهار کرد، برخی شتاب زدگی ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش های جدی علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان و ارائه ابتکارات واقع بینانه هیات مذاکره کننده ایران، تاکید کرد که ضروریست در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.

امیر عبداللهیان و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین توافق کردند تا رایزنی و مشورت های نزدیک‌ بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد. طرفین روند مذاکرات را در مجموع مثبت ارزیابی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها