صدراعظم آلمان با پوتین دیدار کرد

صدراعظم آلمان با پوتین دیدار کرد
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 14:41

در حالی که تنش ها پیرامون مساله اوکراین به دلیل ادعای غرب در مورد تهاجم احتمالی روسیه به سطح بی سابقه ای رسیده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان دیدار کرد و دو طرف درباره مسائل امنیتی قاره اروپا، مساله اوکراین و همکاری ها در عرصه انرژی گفت وگو کردند.

العالم - اروپا

دیدار پوتین و شولتز روز سه شنبه در کاخ کرملین و با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار شد و بخش عمده این دیدار به بررسی و گفت و گو درباره مسائل امنیتی قاره اروپا و وضعیت پیرامون اوکراین اختصاص یافت.

پونین در آغاز این دیدار گفت: بخش قابل توجهی از زمان این دیدار را برای بررسی وضعیت امنیت قاره اروپا و بحث هایی که در این مورد جریان دارد ازجمله وضعیت پیرامون اوکراین صرف می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه دیدار گفت: حوزه انرژی از عرصه های اولویت دار همکاری های روسیه و آلمان است.

وی با بیان اینکه روسیه تامین کننده مطمئن حامل های انرژی (نفت و گاز) است، اضافه کرد: در صادرات حامل های انرژی هیچ وقفه ای صورت نمی گیرد و تجارت در این عرصه برمبنای اصول بازار جریان دارد.

پوتین همچنین به روند مثبت توسعه مبادلات بازرگانی روسیه و آلمان اشاره کرد.

آلمان از شرکای تجاری عمده روسیه در اتحادیه اروپا است و حجم مبادلات بازرگانی سالانه دو کشور تا ۶۰ میلیارد دلار نیز افزایش یافته است.

صدر اعظم آلمان نیز به نوبه خود در این دیدار به ضرورت گفت و گو درباره مسائل امنیتی اشاره کرد.

شولتز با اشاره به اهمیت همکاری های اقتصادی المان و روسیه گفت:در این وضعیت دشوار برای امنیت و صلح قاره اروپا، ما باید با یکدیگر گفت و گو کنیم.

وی بر لزوم حل و فصل مشکلات و مسائل از راه گفت و گو تاکید کرد.

قرار است رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در پایان این دیدار در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کاخ کرملین شرکت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها