دیدار نفتالی بنت با مسئولان سازشکار بحرین

دیدار نفتالی بنت با مسئولان سازشکار بحرین
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 15:41

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تعدادی از مسئولان رژیم سازشکار بحرین از جمله ولیعهد در شهر منامه دیدار و گفت وگو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم امروز سه شنبه با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و فرزند شاه بحرین در کاخ پادشاهی در شهر منامه دیدار کرد.

به گفته این رسانه صهیونیستی، هنگام ورود بنت به کاخ مراسم استقبال رسمی از او بعمل آمد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مورد استقبال مسئولان رژیم بحرین قرار گرفت.

این شبکه صهیونیستی افزود: بنت در کاخ پادشاهی بحرین با تعدادی از وزیران کابینه این کشور دیدار کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز درباره برنامه کاری نخست وزیر این رژیم نوشت: بنت ابتدا به طور انفرادی با ولیعهد بحرین دیدار می کند و سپس نشستی کاری با حضور شماری از مسئولان دوطرف برگزار می شود و او در مرحله بعدی با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین دیدار خواهد کرد.

براساس اعلام رسانه های صهیونیستی، بنت صبح امروز سه شنبه نشستی نیز با صهیونیست های مقیم بحرین داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه همچنین در توییتی از دیدار خود با وزیران خارجه، صنایع و حمل و نقل رژیم بحرین خبر داد و بر اجرای مفاد طرح سازش موسوم به «توافق ابراهیم» تاکید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب این سفر با «براد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین نیز دیدار و گفت وگو کرد.

رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا توافقنامه سازش برای عادی‌سازی روابط امضا کردند که از آن زمان با موجی از محکومیت ها در سطح مسئولان، شخصیت های سیاسی و دینی و سازمان های مردم نهاد و ملت های مسلمان روبرو شده است.

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین امروز در واکنش به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور تاکید کرد که ملت سرافراز بحرین حضور صهیونیست ها در خاک خود را حتی برای یک لحظه بر نمی تابند و به مقاومت ادامه می دهند.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نیز دوشنبه شب در واکنش به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منامه گفت: ما ملت بحرین مدافع آرمان فلسطین باقی خواهیم ماند و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را نمی‌پذیریم.

شیخ الدیهی گفت: ما مخالف دیدار مضحکی هستیم که قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شاه بحرین داشته باشد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها