سفر هیأت عالی‌رتبه ترکیه به تل‌آویو پیش از دیدار اردوغان و هرتزوگ

سفر هیأت عالی‌رتبه ترکیه به تل‌آویو پیش از دیدار اردوغان و هرتزوگ
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 16:08

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که پیش از سفر قریب‌الوقوع رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، یک هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی گزارش دادند که پیش از دیدار «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، یک هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای به ریاست «سادات اونال» معاون وزیر خارجه و «ابراهیم قالن» سخنگوی اردوغان، این هفته به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» با اعلام این خبر نوشت که هیأت ترکیه‌ای قرار است با «آلون اوشبیس» مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و تعدادی دیگر از مقامات وزارت خارجه این رژیم دیدار کند.

اوشبیز دسامبر سال گذشته در سفری به ترکیه، ترتیبات مربوط به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و بهبود روابط بین آنکارا و تل‌آویو را بررسی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیشتر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل با احتیاط با طرح‌های ابتکاری «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برخورد می‌کند. وی همچنین گفته بود که همه امور با کُندی و به صورت تدریجی پیش می‌رود. هرتزوگ بزودی به ترکیه سفر می‌کند و این نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور پس از گذشت بیش از یک دهه تنش در میان دو طرف خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها