زاخارووا: اوکراین شهامت مقابله علنی با توافق مینسک را ندارد

زاخارووا: اوکراین شهامت مقابله علنی با توافق مینسک را ندارد
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 16:22

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مقامات اوکراین قدرت و شجاعت این را ندارند که به صورت علنی با توافق مینسک مقابله کنند، چرا که می‌دانند جامعه جهانی چه برداشتی از این کار خواهد کرد.

العالم - اروپا

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این نمایشی خنده‌دار است که مقامات کی‌یف از آن برای جایگزین کردن توافق مینسک استفاده می‌کنند. آن‌ها قدرت و جرات این را ندارند که بگویند دیگر به معاهده مینسک متعهد نیستند و نمی‌خواهند آن را عملی کنند، چرا که می‌دانند تمام جامعه بین‌المللی، بر خلاف اوکراین، بر کارآمد بودن این توافق و نبود گزینه دیگر تاکید دارد. پس آن‌ها به کارمورد علاقه‌شان می‌پردازند، یعنی تحریف حقایق.

وی خاطرنشان کرد که برنامه‌های همکاری‌های آتی در گفت‌وگوها با رهبران غربی طرح‌ریزی شده است و افزود: گفته شد که همکاری‌ها ادامه داشته باشد. پاسخ‌ها به شکل متفاوتی تحویل داده خواهد شد (در مقایسه با پاسخ‌هایی که شرکای غربی ما دادند) .

زاخارووا همچنین با اشاره به پیام "تقسیم‌ناپذیری امنیت" لاوروف گفت: پاسخ‌هایی که داده شد، از سوی کسانی نبود که این پیغام را برایشان فرستاده بودیم. در دنیای مدرن، گاهی پیش می‌آید که یک طرف را خطاب قرار دهی و پاسخ خود را از طرف دیگری بشنوی. ما تک‌تک کشورهای عضو و دیپلمات‌های ارشدشان را خطاب قرار دادیم، اما در عوض، استولتنبرگ و بورل بجای همه آن‌ها به ما پاسخ دادند!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها