هشدار جهاد اسلامی؛ جنگ را به عمق فلسطین اشغالی می‌کشانیم

هشدار جهاد اسلامی؛ جنگ را به عمق فلسطین اشغالی می‌کشانیم
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 17:44

یک عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد درگیری را به غزه بکشاند، مقاومت فلسطین نیز جنگ را به عمق فلسطین اشغالی خواهد کشاند.

العالم - فلسطین اشغالی

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که مقاومت فلسطین، در برابر تجاوزات صهیونیستها در محله الشیخ جراح واقع در شهر قدس اشغالی، دست بسته نخواهد ماند.

البطش در گفت‌وگو با پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گفت که در صورت لزوم و در پاسخ به پاکسازی نژادی که در الشیخ جراح صورت می‌گیرد، مقاومت فلسطین در نوار غزه قادر و آمده است که جنگ تازه‌ای را آغاز کند.

وی با بیان اینکه تهدید نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، در سایه رخدادهای کرانه باختری و قدس، بیانگر یکی بودن جنگ و مقاومت است، خاطر نشان کرد: «ما فرزندان یک ملت هستیم. پیام دشمن مبنی بر انتقال [درگیری] به غزه نیز ما را نمی‌ترساند».

این مسئول جهاد اسلامی تصریح کرد: «اگر دشمن بخواهد جنگ را به غزه انتقال دهد تا برای بمباران غزه، کسب مشروعیت کند، می‌داند که مقاومت قادر است جنگ را به داخل عمق این رژیم انتقال دهد. لذا مقاومت، دولت [نفتالی] بنت را نیز سرنگون خواهد کرد و هزینه جنایتهایش در الشیخ جراح را پرداخت خواهد کرد».

البطش ضمن درخواست از امت عربی و اسلامی برای جلوگیری از یهودی‌سازی و پاکسازی نژادی مردم الشیخ جراح، از طرفهای میانجی نیز خواست که از اقدامات صهیونیستها در این منطقه جلوگیری کنند.

«محمد الهندی» مسئول اداره سیاسی جهاد اسلامی شامگاه دوشنبه تأکید کرد که گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه قصد دارند یک اقدام مردمی، تأثرگذار و قدرتمند را در شرق نوار غزه انجام دهند که این اقدام در راستای حمایت از ساکنان الشیخ جراح در قدس است.

وی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به قدس و محله‌های مسکونی آن، تلاشی از سوی این رژیم برای کودتا علیه تمامی توافقات قبلی است، گفت که مقامات صهیونیست تلاش می کنند تا از وضعیت منطقه، برای تداوم حملات خود و تخریب منازل ساکنان قدس بهره‌برداری کنند.

این مسئول جهاد اسلامی با بیان اینکه مقابله با دشمن صهیونیستی در تمامی شهرهای کرانه باختری، قدس و نقب اشغالی در حال گسترش است، تأکید کرد، این رخدادها نشانه‌های آغاز انتفاضه جدید در حال شکل‌گیری است.

الهندی با بیان اینکه نبرد محله شیخ جراح، نبرد همه مردم فلسطین است، خاطر نشان کرد، جنگ علیه قدس و تسلط بر محله‌های آن، یک جنگ طولانی است، ولی گروههای فلسطینی، برای ان کار متحد شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر مقاومت تنها راه مردم فلسطین برای بازپسگیری حقوق کامل خود است، گفت که این مسیر، بر خلاف روند شکست خورده توافق اسلو است؛ لذا «این مقاومت است که مسیر پیروزی را ترسیم می‌کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها