اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک را محکوم کرد

اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوگانسک را محکوم کرد
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 07:53

اتحادیه اروپا تصمیم دومای روسیه برای درخواست از ولادیمیر پوتین به منظور به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را به شدت محکوم کرد.

العالم ـ اروپا

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام توئیتری نوشت: اتحادیه اروپا تصمیم دومای روسیه برای ارسال فراخوانی به پوتین رئیس جمهور برای به رسمیت شناختن مناطق تحت کنترل غیردولتی استان‌های دونتسک و لوگانسک اوکراین به عنوان بخش‌های مستقل را به شدت محکوم می‌کند.

بورل در ادامه نوشت: این به رسمیت شناختن، نقض آشکار توافق‌های مینسک خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین متذکر شد که حمایت و تعهد این اتحادیه به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی آن تزلزل ناپذیر است. ما از روسیه می‌خواهیم به تعهدات خود پایبند باشد و با حسن نیت در قالب نرماندی و گروه تماس سه جانبه مشارکت کند.

به گزارش ایرنا، دومای روسیه روز سه‌شنبه به پیش نویس قطعنامه‌ای برای درخواست از رئیس جمهور روسیه به منظور به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک رای داد و با پذیرفتن پوتین، روسیه بطور رسمی این دو منطقه روس تبار در شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها