بحران کودتای نظامی؛ اعتصاب غذای بیش از 100 زندانی در سودان

بحران کودتای نظامی؛ اعتصاب غذای بیش از 100 زندانی در سودان
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 12:11

انجمن متخصصان سودان در شرایط کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، اعلام کرد که بیش از یک‌صد تن از شهروندان را به صورت خودسرانه و بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده اند.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم، انجمن متخصصان سودان در بیانیه خود تصریح کرد " شهروندان بازداشت شده سودانی در رده‌های سنی بین 16 تا 60 سال هستند و بسیاری از آنها از جمله سالمندان از بیماری‌های مزمنی مانند فشار خون، دیابت، نقرس و روماتیسم رنج می‌برند و همچنین وضعیت روانی برخی از آنها به دلیل اینکه در معرض خشونت و شکنجه در داخل بازداشتگاه‌ها قرار دارند، وخیم اعلام شده است".

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دموکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

این انجمن با تأکید بر اینکه بازداشت‌شدگان امکان تماس تلفنی و ملاقات با خانواده‌های‌شان را ندارند، خاطرنشان کرد، شماری از این افراد در اعتراض به بسیاری از محدودیت‌های بازداشتگاه‌ها و کمبود دارو و خدمات درمانی، دست به اعتصاب غذای آزاد زده اند.

ده ها نفر از تظاهرکنندگان سودانی که روز دوشنبه به سمت کاخ ریاست جمهوری این کشور در اعتراض به دولت نظامی حرکت کرده بودند، از سوی پلیس مورد حمله قرار گرفته و سرکوب شدند.

پلیس به سمت هزاران از نفر از مردم که به خیابان‌ها آمده بودند و گروه گروه به سمت کاخ ریاست جمهوری در حرکت بودند، گاز اشک آور، گلوله‌های صوتی و پلاستیکی شلیک کرد. در جریان این تظاهرات ده‌ها نفر مجروح و روانه بیمارستان‌های اطراف شدند.

پربیننده ترین خبرها