سرکوب معترضان به دولت نظامی سودان همچنان ادامه دارد

سرکوب معترضان به دولت نظامی سودان همچنان ادامه دارد
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 20:06

ده ها نفر از تظاهرکنندگان سودانی که امروز دوشنبه به سمت کاخ ریاست جمهوری این کشور در اعتراض به دولت نظامی تشکیل شده در این کشور در حرکت بودند ، زخمی شدند.

العالم - آفریقا

پلیس این کشور امروز (دوشنبه) به سمت هزاران از نفر از مردم که به خیابان‌ها آمده بودند و گروه گروه به سمت کاخ ریاست جمهوری در حرکت بودند، گاز اشک آور، گلوله‌های صوتی و پلاستیکی شلیک کرد.

بر اساس اعلام پایگاه «اخبار السودان» در جریان این تظاهرات ده‌ها نفر مجروح و روانه بیمارستان‌های اطراف شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

هزاران سودانی امروز در اعتراض به کودتای نظامی انجام شده در این کشور که منجر به تشکیل دولت توسط نظامیان شد به سمت کاخ ریاست جمهوری در خارطوم تظاهرات کردند و خواستار تشکیل دولت غیر نظامی شدند.

«اخبار السودان» همچنین گزارش داد که هزاران نفر دیگر از سودانی نیز همزمان با این تظاهرات در شهر «‌ام درمان» در غرب پایتخت به سمت ساختمان مجلس قانونگذاری این کشور تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

شرکت کنندگان که اکثر آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دادند، با حمل پرچم سودان و بنرهایی خواستار کناره گیری نظامی‌ها از قدرت و محاکمه آن‌ها بودند.

در جریان این تظاهرات، شرکت کنندگان همچنین تعدادی از جاده‌ها را مسدود کردند تا از رسیدن نیروهای پلیس به آن‌ها جلوگیری شود.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دموکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها