نماینده سازمان ملل به دمشق رفت

نماینده سازمان ملل به دمشق رفت
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 16:56

نماینده سازمان ملل در امور سوریه که به دمشق سفر کرده است ابراز امیدواری کرد که دور هفتم نشست کمیته قانون اساسی سوریه ماه مارس آینده برگزار شود.

العالم _ سوریه

«گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (چهارشنبه، ۱۶ فوریه) با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات مربوط به اوضاع سوریه از جمله تلاش‌های دولت سوریه برای تحکیم ثبات به ویژه از طریق گسترش دامنه آشتی‌ها و فرآیندهای حل و فصل و آخرین تحولات مربوط به روند سیاسی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار با اشاره بر این‌که ادامه حضور اشغالگران آمریکایی و ترکی در بخش‌هایی از خاک سوریه ناقض حاکمیت این کشور و ناقض قوانین بین‌المللی و تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت است، تاکید کرد که اقدامات قهری یکجانبه تحمیل شده بر این کشور عامل اصلی رنج سوری‌ها است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز به نوبه خود نتایج سفرهای اخیرش به تعدادی از کشورها و تلاش‌های انجام شده برای از سرگیری کار کمیته بررسی قانون اساسی را ارائه کرد.

بنا بر این گزارش در نشست امروز المقداد و پدرسون، « بشار الجعفری» معاون امور خارجه ، «ایمن سوسان» معاون امور خارجی، «عبدالله حلاق» و «ایهاب حامد» از دفتر وزیر حضور داشتند.

پایگاه خبری شبکه «المیادین» نیز گفت که پدرسون پس از دیدار با المقداد تصریح کرد که مذاکرات با دولت سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: «من در خصوص دور هفتم کمیته قانون اساسی سوریه بیش از گذشته خوشبین هستم و امیدوارم در ماه مارس برگزار شود».

نماینده سازمان ملل در سوریه، روز گذشته وارد دمشق شد تا با مقامات سوریه در خصوص فعالیت کمیته قانون اساسی که اعضای آن در آخرین نشست خود موفق نشدند که تاریخ برگزاری نشست بعدی را مشخص کنند، گفت‌وگو کند. ششمین نشست این کمیته در ششم اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شده بود.

منابع آگاه در سازمان ملل، پیشتر اعلام کرده‌ بودند که پدرسون تلاش دارد تا موعد نشست بعدی کمیته قانون اساسی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن نهایی کند.

وی قرار است علاوه بر المقداد با «احمد الکزبری» رئیس کمیته قانون اساسی در مجلس نمایندگان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

تاکنون شش دوره نشست کمیته قانون اساسی سوریه برگزار شده است. این کمیته مشتمل بر ۴۵ نماینده است که به سه گروه تقسیم می شوند و هرگروه متشکل از ۱۵ نماینده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها