بشار الجعفری: انقلاب ایران را حامی منطقه می‌دانیم نه خطری برای آن

بشار الجعفری: انقلاب ایران را حامی منطقه می‌دانیم نه خطری برای آن
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 14:26

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن راهبردی خواندن روابط تاریخی تهران و دمشق، تصریح کرد، سوریه انقلاب اسلامی ایران را حامی کشورهای منطقه می‌داند.

العالم - سوریه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مراسمی در هتل «شیراتون» دمشق برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سانا»، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز انقلاب به ملت و سران ایران گفت، این انقلاب منطبق با اصول و ارزش‌های سوریه است و سوریه از اولین کشورهایی بود که حمایت خود را از انقلاب اعلام کرده و آن را حامی کشورهای منطقه می‌داند نه خطری برای آنها.

الجعفری افزود، ایران و سوریه مهد تمدن‌های ثابت و استوار در طول تاریخ هستند و روابط میان دو کشور به عمق همین تمدنهاست؛ حوادثی که از سال ۲۰۱۱ رخ داد و کل منطقه را هدف قرار دارد درست بودن چشم‌انداز تاریخی بنیانگذاران روابط سوریه و ایران را ثابت کرد.

وی تأکید کرد، سوریه ایران را شریکی راهبردی می‌داند و از نقش مسؤولانه آن در داخل جامعه بین‌الملل به عنوان کشوری که به قانون بین‌الملل، تکثرگرایی و منشور سازمان ملل متحد احترام می‌گذارد و در مقابله با قوای امپریالیسم شریک است قدردانی می‌کند.

الجعفری در پایان بر آمادگی سوریه برای ادامه کار مشترک به منظور تقویت و تعمیق همکاری و تبادل آن در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها