فعال‌تر شدن نقش عراق در سازمان همکاری اسلامی بررسی شد

فعال‌تر شدن نقش عراق در سازمان همکاری اسلامی بررسی شد
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 19:19

نخست‌وزیر عراق و معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی دیداری راه‌های گسترش همکاری‌ها و مشارکت عراق با این نهاد منطقه‌ای را بررسی کردند.

العالم - عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، صبح امروز با «یوسف بن محمد الضبیعی» معاون دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و هیات همراهش دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، مصطفی الکاظمی طی این دیدار بر اهمیت مسیرها و سازوکارهای همکاری که سازمان همکاری‌های اسلامی آن‌ها را رهبری و مدیریت می‌کند، تاکید کرد.

در بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق پس از این دیدار منتشر کرده آمده است: «در این دیدار درباره فعال کردن نقش عراق به عنوان یکی از دولت‌های موسس و عضو در سازمان گفت‌وگو شد؛ تا از این طریق سطح همکاری و مشارکت بغداد در فعالیت‌های این سازمان ارتقا یابد».

در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به پیگیری بازگشایی یک دفتر منطقه‌ای برای سازمان همکاری اسلامی در بغداد، اذعان شده است که مشارکت بیشتر عراق در فعالیت‌های این سازمان به عنوان راهی در جهت تقویت نقش عراق در ایجاد دوستی بین دولت‌های عضو خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت راه‌های همکاری در چارچوب فعالیت سازمان همکاری اسلامی، گفت: این مسیرهای همکاری خصوصاً [در زمان کنونی] در مواجه با چالش‌ها و سختی‌های موجود که کشورهای منطقه و جهان اسلام با آن‌ها روبه‌رو هستند، اهمیت پیدا می‌کنند.

سازمان همکاری اسلامی پنجاه و هفت عضو از کشورهای مسلمان جهان دارد و مقر آن نیز در استان «جده» عربستان قرار دارد. عراق یکی از اعضای موسس این سازمان به شمار می‌رود و همواره نقش فعالی در آن داشته است.

در دوره نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی و بنابر تمایل وی درخصوص گسترش روابط بغداد با ریاض و سایر پایتخت‌های عربی، این سازمان سعی کرده تا از ظرفیت ارتباطی عراق با سایر همسایگان بیشتر استفاده کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها