گزارش العالم از نتایج سفر پدرسون به دمشق

گزارش العالم از نتایج سفر پدرسون به دمشق
چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 22:56

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با هدف بررسی مقدمات لازم برای برگزاری هفتمین دور جلسات کمیته تدوین قانون اساسی به دمشق سفر کرد.

العالم - سوریه

به گزارش العالم، "گیر پدرسون" در جریان سفر اخیرش به دمشق، تلاش می‌کرد تا درباره موعد برگزاری هفتمین دور نشست‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و رویکرد خود "ایده یک گام در ازای یک گام" توافقی حاصل شود.

این مقام سازمان ملل با "فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه از جمله تلاش‌های برای حمایت از ثبات از طریق گسترش دامنه روند آشتی‌ها و همچنین تحولات مربوط به فرایند سیاسی را بررسی کردند.

پدرسون گفت: "در دیدار خود درباره اجرای قطعنامه 2254 و جزئیات روند کمیته قانون اساسی گفت‌وگو کردیم و به وزیر خارجه سوریه رویکرد گام به گام و نتایج مذاکراتم با روسیه، ایالات متحده و چندین کشور را مطرح کرد. پس از این دیدار، می‌توانم بگویم که خوش‌بین‌ هستم که هفتمین دور مذاکرات برای نهایی کردن پیش‌نویس قانون اساسی در ماه مارس برگزار شود."

دمشق به پدرسون تایید کرد که ادامه حضور اشغالگران آمریکا و ترکیه ناقض حاکمیت سوریه و نقض قوانین بین‌المللی است و همچنین تحریم‌های یکجانبه تحمیل شده بر این کشور عامل اصلی رنج مردم سوریه است.

پدرسون در جریان سفرش همچنین با سفیر ایران در دمشق دیدار کرد. در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد، آخرین اوضاع سیاسی مربوط به بحران سوریه و روند سیاسی حل و فصل آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها