کارشناس نظامی مصری : موفقیت پهپاد حزب الله بیانگر ناتوانی گنبد آهنین و شکست تل آویو است

کارشناس نظامی مصری : موفقیت پهپاد حزب الله بیانگر ناتوانی گنبد آهنین و شکست تل آویو است
جمعه 29 بهمن 1400 - 22:28

سرلشکر سمیر راغب کارشناس و تحللیگر نظامی مصری جمعه شب اعلام کرد که ناکامی اسرائیل در رهگیری پهپاد حزب الله، بیانگر ناتوانی سامانه گنبد آهنین تل آویو و بالا رفتن قدرت‌ نظامی نیروهای مقاومت است.

العالم - فلسطین اشغالی

راغب به شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، گفت: پهپاد شناسایی غیر مسلح با توانایی پرواز به شعاع بیش از ۷۰ کیلومتر و به مدت ۴۰ دقیقه دارای یک برد راداری کوچک است که شناسایی راداری و رهگیری آن را مشکل می سازد و این به معنای آن است که نمی شود، آن را هدف قرار داد.

حزب الله امروز جمعه دربیانیه ای اعلام کرد :یک فروند پهپاد از نوع "حسان" (به یاد شهید حسان اللقیس) را بمدت ۴۰ دقیقا در عمق ۷۰ کیلومتری آسمان فلسطین اشغالی به پرواز در آوردیم و پس از عملیات شناسایی مفصل به سلامت به پایگاه خود در لبنان باز گشت.

این کارشناس نظامی افزود: سامانه گنبد آهنین اسرائیل در رهگیری پهپادهای حزب الله موفق نبود و همین امر اسرائیلی‌ها را بر آن داشت که برای رهگیری آنها از بالگرد مسلح استفاده و تلاش کنند آن را با موشک هوا به هوا سرنگون کنند.

راغب خاطرنشان کرد: همه تلاش ها برای مقابله با پهپادهای حزب الله به نتیجه نرسید و به احتمال زیاد آن موشک ها و موشک های گنبد آهنین در نهایت به زمین برخورد کردند که خود منجر به انفجار و بلند شدن دود شد.

به گفته سرلشکر راغب، "سقوط موشک ها، انفجارها و برخاستن دود منجر به انتشار گزارش های ضد و نقیض درباره سقوط هواپیمایی مطرح شد اما این پهپاد با موفقیت به پایگاه های خود در جنوب لبنان بازگشت.

کارشناس مصری تأکید کرد که سیستم پدافند هوایی اسرائیل در مقابله با پهپادهای حزب الله با چالش‌های جدیدی روبرو است.

وی افزود: بازگشت پهپاد حزب الله به‌پایگاه بدون آن که هدف سامانه پدافند چند منظوره اسرائیل از جمله گنبد آهنین قرار گیرد، بیانگر شکست سامانه‌های دفاعی اسراییل برای مقابله با موشک ها و پهپادهای مقاومت فلسطین است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها