آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران

آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران
شنبه 30 بهمن 1400 - 12:33

وزیر خارجه هند در دیدار با امیرعبداللهیان از آمادگی کشورش برای گشایش خط اعتباری به منظور همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر حضور دارد، دیشب (جمعه) ۲۹ بهمن ماه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند در این دیدار در مورد توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین فارغ از تحولات در وین توافق کردند.

آمادگی ایران برای اجرایی کردن پروژه‌های توافق شده با هند

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای هندی در مونیخ با اشاره به ظرفیت‌های گسترده برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط بین تهران و دهلی نو، بر آمادگی ایران برای اجرایی کردن پروژه‌های توافق شده بین دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از بهبود وزیر امور خارجه هند که به کرونا مبتلا شده بود، به برنامه ریزی برای سفر خود به دهلی نو در اولین فرصت اشاره و ابراز امیدواری کرد تا در این سفر توافقات خوبی برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط دوجانبه و مشورت و رایزنی در خصوص برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای انجام شود.

آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به تأکید کشورش بر توسعه همکاری‌ها با یران در سه حوزه نفت، صنعتی، کشاورزی و تجاری، بر آمادگی هند برای گشایش خط اعتباری برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و هند همچنین در این دیدار ضمن گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، بر دیدگاه مشترک و نزدیک دو کشور در مورد ضرورت تشکیل دولت‌ فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها سیاسی و اقوام در افغانستان تأکید کردند.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند ۱۸ دی مامه در توئیتی از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با حسین امیرعبداللهیان خبر داد و با بیان این‌که با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات گفت‌وگو کرده است، افزود: در این گفت‌وگو درباره مشکلات مربوط به کووید-۱۹، چالش‌ها در افغانستان، چشم‌انداز بندر چابهار و پیچیدگی‌های موضوع هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر شد.

پربیننده ترین خبرها