توطئه جدید رژیم صهیونیستی علیه ساکنان فلسطینی محله الشیخ جراح

توطئه جدید رژیم صهیونیستی علیه ساکنان فلسطینی محله الشیخ جراح
شنبه 30 بهمن 1400 - 16:48

کارشناسان با هشدار نسبت به توطئه ها و طرح های جایگزین رژیم صهیونیستی علیه اهالی فلسطینی محله الشیخ جراح، هدف از اجرای چنین طرح هایی را منزوری کردن فلسطینیان این منطقه به جای اخراج جمعی آنان عنوان کردند.

العالم – نظرکده

سیاستمداران فلسطینی در خصوص حمایت از ساکنان محله الشیخ جراح خاطرنشان کردند که یک الگوی منحصر به فرد در مقابله با رژیم صهیونیستی و یک جنبش گسترده همبستگی با ساکنان محله الشیخ جراح که در معرض خطر اخراج هستند وجود دارد.

این سیاستمداران معتقدند که هدف شهرک نشینان صهیونیست و کابینه تندروی راستگرای نفتالی بنت تخلیه تدریجی ساکنان این محله از طریق منزوی کردن آنان به جای اخراج دسته جمعی است.

اما رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند که محله الشیخ جراح خاری در گلوی رژیم اشغالگر صهیونیستی باقی خواهد ماند به ویژه که عامل ایجاد معادله حفاظت از قدس در نبرد شمشیر قدس بود که دستاوردهای بسیار مهمی داشت.

آنان تأکید کردند که تهدید اشغالگران مبنی بر تشدید تنش‌ علیه فلسطینی‌ها در آینده نزدیک چیزی جز تهدید رسانه ‌ای برای مصرف داخلی در رژیم صهیونیستی نیست.

سیاستمداران فلسطینی می گویند که هر عاملی که باعث تشدید تنش در قدس شود، برخلاف تصور رژیم صهیونیستی به نفع فلسطینی ها است، به ویژه که رژیم صهیونیستی برای درگیری نظامی با فلسطینیان آماده نیست و این موضوعی است که در نبرد شمشیر قدس ثابت شد.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند که نهادهای امنیتی ـ نظامی رژیم صهیونیستی از گستردگی همبستگی فلسطینیان با محله الشیخ جراح غافلگیر شدند چرا که از الخلیل آغاز شد و تا بیت‌ لحم، بیدا، روستای بیت دجن، قلقیلیه و کفرقدوم و جنین ادامه یافت.

کارشناسان می گویند که این وضعیت نشان می دهد اعتراضات فلسطینی ها با وجود ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به منطقه و استفاده آنان از بمب های صوتی و تحرکات آنان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و فعالان ادامه دارد.

کارشناسان تصریح کردند که میزان همبستگی با محله الشیخ جراح مشابه آنچه در نبرد سیف القدس روی داد، می باشد و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل فشارهای مردمی، منطقه ای و بین المللی در واکنش با این موضوع مستاصل شده اند.

کارشناسان می گویند که پرونده الشیخ جراح وارد نهادهای بین المللی شده است و هیئت قطری که نماینده شورای حقوق بشر است از محله الشیخ جراح بازدید کرده و پرونده را در سطح جهانی به جریان خواهد انداخت.

آنان از عادی سازی رابطه بحرین با رژیم صهیونیستی و استقبال رهبران منامه از نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم همزمان با رویدادهای محله الشیخ جراح انتقاد کردند.

پربیننده ترین خبرها