آمریکا در حال تدارک تحریم‌هایی علیه بانک‌های روسیه است

آمریکا در حال تدارک تحریم‌هایی علیه بانک‌های روسیه است
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 11:36

همزمان با تشدید تنش ها پیرامون اوکراین که به بهانه ای برای افزایش فشارهای واشنگتن بر مسکو تبدیل شده است، برخی گزارش ها حاکی است تحریم های آمریکا احتمالا سه بانک اصلی روسیه و برخی شخصیت های آن را هدف قرار خواهد داد.

العالم - آمریکا

برخی منابع ناشناس گزارش می دهد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد موسسات مالی کشورش را از پردازش تراکنش های بانک های روسی به عنوان بخشی از بسته تحریمی که در صورت تصمیم مسکو برای "تهاجم" به اوکراین اجرا می شود، منع کند.

این تحریم‌ها روابط بانکی «دوسویه» بین بانک‌های هدف روسیه (احتمالا Sberbank، VTB و بانک گازپروم) و بانک‌های آمریکایی را که امکان پرداخت‌های بین‌المللی را فراهم می‌کنند، قطع می‌کند. علاوه بر این، امکان دارد دسترسی برخی از اتباع روسی به سیستم بانکی آمریکا قطع شود و آنها در لیست به اصطلاح اتباع ویژه مشخص (SDN) قرار می گیرند و دارایی هایشان در آمریکا مسدود می شود.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تحریم‌های ضد روسیه که در صورت «تهاجم» روسیه به اوکراین اجرا می‌شود، عمدتا ثروتمندان نزدیک به دولت روسیه را هدف قرار خواهد داد و به شدت کار روسیه را برای دسترسی به بازارهای جهانی سخت خواهد کرد.

مسکو بارها ادعاهای غرب مبنی بر تدارک ادعایی روسیه برای "تهاجم" به اوکراین را رد کرده و تاکید کرده است که هیچ کشوری را تهدید نمی کند و در عین حال نگرانی شدیدش را در مورد فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ابراز کرده. همزمان، منابع در منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین به دلیل ترس از حمله نیروهای اوکراینی و ادامه گلوله باران دونباس، از تخلیه و انتقال شهروندان خود به منطقه روستوف روسیه خبر داده‌اند.

به گزارش رسانه‌های روسی، وضعیت منطقه دونباس از ۳ روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است. منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها