تلفات سیل و رانش زمین در برزیل به ۱۷۶ نفر رسید

تلفات سیل و رانش زمین در برزیل به ۱۷۶ نفر رسید
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 09:24

برزیل در هفته‌های اخیر با بارش‌هایی کم‌سابقه مواجه بوده است.

العالم - امریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، اداره دفاع غیرنظامی ایالت ریودوژانیرو اعلام کرد تلفات سیل شدید و رانش زمین در شهر پتروپولیس به ۱۷۶ نفر رسیده و هنوز بیش از ۱۱۰ نفر مفقود هستند.

بارندگی در این منطقه در روز سه‌شنبه گذشته برابر با میزان معمول بارش در تمامی ماه فوریه بود و بر اثر جاری شدن سیل شدید تعداد زیادی از خانه‌ها و خیابان‌ها ویران شده و مساحت گسترده‌ای از سطح شهر و مناطق اطراف آن بر اثر رانش زمین فرو ریخته است.
چندین ایالت دیگر برزیل برای کمک به عملیات تجسس و امداد به این منطقه نیرو اعزام کرده‌اند.
شهر پتروپولیس که در دامنه تپه‌های مشرف به شهر ریودوژانیرو قرار دارد یک مقصد گردشگری و جاده‌های آن همیشه پر رفت و آمد است.
براساس آمارهای اداره هواشناسی برزیل، میزان بارندگی روز سه شنبه گذشته از سال ۱۹۳۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است. پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که بارندگی ادامه خواهد یافت و این وضعیت جوی عملیات امداد و تجسس برای یافتن مفقودشدگان را دشوارتر خواهد کرد.
گروه کثیری از مردم برای یافتن اعضای خانواده‌های خود به عملیات امداد پیوسته‌اند و مقامات مسئول می‌گویند آمار تلفات ممکن است افزایش یابد.
به گفته پلیس ریودوژانیرو، دست‌کم ۲۸ نفر از قربانیان کودک هستند.
برزیل در طول ماه فوریه شاهد بارندگی‌های شدیدی بوده و به نظر می‌رسد که توده هوای باران‌زا به ایالت اسپیریتو سانتو در جنوب شرقی این کشور رسیده است. بر اثر طوفان و باران شدید در این ایالت نیز دست‌کم دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها