حمایت سوریه از شناسایی استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»

حمایت سوریه از شناسایی استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 11:06

وزیر خارجه سوریه حمایت این کشور از تصمیم رئیس‌جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین را اعلام کرد.

العالم - سوریه

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در نشست «والدای» در مسکو گفت، آنچه اکنون غرب علیه روسیه انجام می‌دهد شبیه به اقدامات انجام شده علیه سوریه طی جنگ تروریستی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سانا»، وی افزود، سوریه از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین حمایت می‌کند و با آنها همکاری خواهد کرد.

وی تأکید کرد، اقدام پوتین در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک یک نقطه عطف تاریخی است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: نظامیان اشغالگر آمریکایی و شبه‌نظامیان جدایی طلب مورد حمایت آن همچنان به سرقت منابع ملت سوریه از نفت و گندم ادامه می‌دهند.

وی افزود، تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه سوریه بر رنج ملت این کشور افزوده و آن را از دستیابی به نیازهای اساسی بازداشته است.

المقداد تصریح کرد، ترکیه نیز همچنان به حمایت از گروهک‌های تروریستی ادامه می‌دهد و این اقدام، نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی و تعهدات آن در توافق «آستانه» است.

شامگاه دوشنبه (دیشب) بود که پوتین طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت و گفت: «منطقه دنباس از تحت حاکمیت روسیه خارج شد و به مناطق تحت حاکمیتی اوکراین منتقل شده بود. ما مجبوریم تصمیم‌های سختی درباره شرق اوکراین بگیریم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها